* احتکار و ایجاد التهاب در بازار مصداق خیانت است
پ
کد خبر : ۱۶۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۳ -03 March 2020
فرماندار شهرستان زنجان گفت: قطعاً از کسی که تامین‌کننده امکانات بهداشتی است، پذیرفتنی نیست با عرضه نکردن محصول در بازار التهاب ایجاد کند و این مصداق بارز خیانت است.
به گزارش «آزادی» ، رضا عسگری ظهر سه شنبه در نشست مدیران اجرایی شهرستان زنجان با عنوان راهکار‌های پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در شهرستان زنجان، بیماری ناشی از سرایت ویروس کرونا را مهم‌ترین دغدغه جامعه پزشکی خواند و افزود: مدیریت این فضا با توجه به فشار افکار عمومی بسیار سخت است و باید به دوستان شبکه بهداشت و علوم‌پزشکی خداقوت گفت که در صف مقدم این معضل قرار دارند و جامعه پزشکی، رزمندگان جان بر کف امروز هستند.

وی با اشاره به توجه به بعد روانی و تبعات اجتماعی این بیماری، تصریح کرد: باید مراقبت کنیم تا مردم بی‌مورد مضطرب نشوند، ولی در عین حال هشدار‌ها را نیز جدی بگیرند.

عسگری اعلام کرد: آژیر وضعیت قرمز در زنجان نیز به دلیل هم‌جواری با استان‌هایی که پیش‌تر این ویروس در آن شیوع یافته، به صدا درآمده است، لذا باید بیش از پیش به نکات ایمنی، آموزش‌های پزشکی و آموخته‌های‌مان توجه کرده و در مواجهه با آن، آرامش خود را حفظ کنیم.

وی افزود: همه ما مسئول هستیم، هم مردم و هم مسئولان و تنها حاکمیت مسئول نیست؛ چرا که نهاد‌های دولتی وظایف و تکالیفی دارند که با وجود محدودیت‌ها انرژی و همت خود را برای انجام وظایف خود به کار بسته‌اند و تنها با همراهی مردمی است که این اقدامات اثربخش خواهد بود.

فرماندار شهرستان زنجان افزود: به دنبال آن هستیم که شرایطی را مهیا کنیم تا از آموزش‌ها، امکانات و داشته‌های‌مان حداکثر بهره‌برداری را ببریم و بیش از هر زمان نیاز به این مهم داریم تا مسئولیت‌های اجتماعی‌مان را در قبال خود، خانواده و جامعه متعهدتر باشیم و بی‌تفاوت از کنار آن عبور نکنیم.

احتکار و ایجاد التهاب در بازار، مصداق خیانت است

عسگری در ادامه گفت: قطعاً از کسی که تامین‌کننده امکانات بهداشتی است، پذیرفتنی نیست با عرضه نکردن محصول در بازار التهاب ایجاد کند و این مصداق بارز خیانت است و حتی تعداد معدود محتکران نیز موجب لطمه خوردن اعتماد جامعه بوده، لذا باید با محتکران به شدت برخورد شود.

وی نقطه مقابل محتکران را تولیدکنندگانی خواند که داوطلبانه تجهیزات بهداشتی را با کم‌ترین قیمت و یا به رایگان در اختیار مردم قرار داده‌اند، اظهار کرد: برای امیدواری مردم برای عبور از این بزنگاه باید این اقدامات به خوبی در سطح وسیعی منعکس شود و خیرین حوزه بهداشت به درستی معرفی شوند.

فرماندار شهرستان زنجان همچنین از دستگاه‌های متولی صدور مجوز تولید مواد بهداشتی به‌ویژه دانشگاه علوم‌پزشکی قدردانی کرد و گفت: تعدادی از واحد‌های صنعتی خط تولید خود را تغییر داده‌اند و به تولید مواد بهداشتی و ضدعفونی اختصاص داده‌اند که با همت و همراهی دستگاه‌های متولی، مجوز‌های لازم صادر و به زودی این ظرفیت به چرخه تولید اضافه خواهد شد.

عسگری با اشاره به زحمات نماینده عالی دولت در استان زنجان در راستای هماهنگی‌های لازم با سایر استان‌ها برای تهیه مواد اولیه، ادامه داد: ماسک رایگان تنها در اختیار مراکز درمانی قرار خواهد گرفت و پس از تامین ماسک مورد نیاز استان در صورت مازاد به سایر استان‌ها ارائه خواهد شد.

فرماندار شهرستان زنجان همچنین به تاثیر انعکاس اخبار کذب و سیاه‌نمایی در فضای مجازی اشاره کرد و افزود: از مردم می‌خواهیم در بازنشر اخبار خوب و امیدوارکننده پیش‌قدم باشند و روحیه همدلی را در جامعه قوت ببخشند.

وی یادآور شد: همه ما باید به عنوان یک رسانه در مقابله با اخبار مایوس‌کننده تلاش کنیم و اجازه لطمه زدن به اعتماد عمومی را ندهیم و اخبار و کلیپ‌های آموزشی تهیه شده توسط دانشگاه علوم‌پزشکی و ستاد مربوطه را تنها منبع معتبر شناخته و بازنشر دهیم.

صیانت از سلامت مردم، مهم‌ترین دغدغه دولت

فرماندار شهرستان زنجان، نیروی انسانی را بزرگ‌ترین سرمایه هر جامعه‌ای خواند و گفت: صیانت از جان و سلامت تک‌تک افراد جامعه در مقطع کنونی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد؛ چرا که هرگونه سهل‌انگاری در این حوزه تبعات و صدمات جبران‌ناپذیری را به جامعه تحمیل خواهد کرد.

عسگری توجه به تبعات اقتصادی ناشی از تعطیلی واحد‌های صنفی را ضروری خواند و ادامه داد: برای تسهیل مشکلات اصناف و کارفرمایان، رایزنی‌هایی شکل گرفته تا با اقداماتی همچون استمهال وام‌های بانکی، بخشودگی جرایم و سایر ظرفیت‌های قانونی برای سر پا ماندن چرخ اقتصاد مورد استفاده قرار گیرد.

فرماندار شهرستان زنجان هم‌افزایی بین همه ارگان‌ها و سازمان‌ها برای عبور از بحران موجود را ضروری خواند و بیان کرد: باید سایر دستگاه‌ها به تاسی از سپاه و نیرو‌های مسلح پای کار بیایند. شوراها، دهیاران و شهرداران نیز پیرو ضوابط ابلاغی از همه ظرفیت‌های خود برای پوشش خلاء‌های موجود استفاده کنند.

عسگری همچنین از دستگاه‌های دولتی خواست با مراجعه به سازمان صنعت، معدن و تجارت و نیز اتاق بازرگانی، مواد ضدعفونی ادارت خود را با قیمت تمام شده با توجه به سهمیه‌بندی اعلام شده دریافت کنند.

فرماندار شهرستان زنجان خاطرنشان کرد: روند توزیع و عرضه محصولات بهداشتی شروع شده و نگرانی در این خصوص در این شهرستان وجود ندارد.
منبع: مهر
برچسب ها: آزادی ، احتکار ، التهاب ، مصداق
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: