* آثار کرونا بر رشد اقتصادی
پ
کد خبر : ۱۶۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲ -02 March 2020
وزیر دارایی فرانسه اعلام کرد، وزیران دارایی هفت کشور صنعتی جهان موسوم به گروه ۷ (جی۷) این هفته در مورد آثار شیوع ویرس کرونا بر رشد اقتصادی، با یکدیگر به صورت تلفنی گفتگو می‌کنند.
به گزارش «آزادی» «برونو لومر» امروز (دوشنبه ۱۲ اسفند) در گفتگو با شبکه ۲ فرانسه (France ۲) گفت: وزیران دارایی گروه ۷ این هفته در مورد چگونگی محدود کردن اثرات شیوع ویروس کرونا به بهترین شیوه بر رشد اقتصادی، با یکدیگر به صورت تلفنی گفتگو می‌کنند.

لومر افزود: در این زمینه یک اقدام هماهنگ وجود خواهد داشت.
او با یادآوری گفت‌وگوی روز گذشته (یکشنبه) خود با «استیون منوچین» وزیر خزانه‌داری آمریکا، افزود: وزیران دارایی منطقه یورو نیز با هم در تماس هستند و او با «کریستین لاگارد» رئیس بانک مرکزی اروپا گفتگو می‌کند.

وزیر دارایی فرانسه تاکید کرد، باید به گونه‌ای عمل کنیم که این تاثیرگذاری - که می‌دانیم در رشد (اقتصادی) مهم است - تا حد ممکن محدود شود.

همچنین به نقل از شبکه «ب. اف. ام» فرانسه، لومر، تاثیر شیوع کرونا بر اقتصاد این کشور را فراتر از پیش‌بینی‌ها و انتظارات دانست و گفت: تنها رقمی که مطرح کردم این بود که تا زمانی که این همه‌گیری به چین محدود شود، سبب کاهش یک دهم درصد رشد اقتصادی فرانسه می‌شود.

وزیر دارایی فرانسه افزود: با این بیماری همه‌گیر که بسیاری از کشور‌های اروپایی را نیز تحت تأثیر قرار داده، تاثیر ویروس کرونا بر رشد فرانسه بسیار مهمتر خواهد بود، اما من نمی‌خواهم رقم مشخصی ارائه کنم.
او در عین حال گفت که برای مواجهه با کاهش رشد پیش‌بینی شده، آماده کمک به شرکت‌های فرانسوی است. همچنین انتظار می‌رود «اقدام هماهنگ» از طرف گروه جی ۷ و کشور‌های منطقه یورو انجام شود.

کرونا ویروس کرونا در ۵۰ کشور سراسر جهان پخش شده است. این بیماری بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ نفر را به کام مرگ کشانده و افزون ۸۳ هزار نفر دیگر را آلوده کرده است.

براساس اعلام خبرگزاری د. پ. آ. آلمان، علاوه بر نشست وزیران دارایی کشور‌های صنعتی جهان، وزیران بهداشت و درمان کشور‌های عضو اتحادیه اروپا نیز جمعه آینده (۱۶ اسفند) برای بررسی راه‌های مشترک مقابله با گسترش ویروس کرونا، در بروکسل برای دومین بار جلسه فوق‌العاده تشکیل می‌دهند.

شیوع ناگهانی ویروس کرونا در ایتالیا که از هفته گذشته در مناطق لومباردی و ونتو در شمال ایتالیا آغاز شد، این کشور را به درگیرترین کشور اروپایی تبدیل و فعالیت‌های اقتصادی را با اختلال جدی رو به رو کرده است. طبق آخرین آمار‌ها شمار قربانیان این بیماری در ایتالیا به ۲۱ نفر رسیده است.

با شیوع ویروس کرونا در فرانسه تاکنون دو نفر جان خود را از دست داده‌اند که یک از آن‌ها تبعه چین است.
منبع: ایرنا
برچسب ها: آزادی ، آثار ، کرونا ، اقتصادی
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: