* عبدالله: امروز روزی سرنوشت‌ساز برای افغانستان است
پ
کد خبر : ۱۵۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹ -29 February 2020
"عبدالله عبدالله"، رییس اجرایی دولت افغانستان، امروز (شنبه) در دیدار با "ینس استولتنبرگ"، دبیرکل سازمان پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو)، از حضور این ائتلاف نظامی در کنار مردم افغانستان تشکر کرد و گفت، امروز، روزی تاریخی و سرنوشت ساز برای این کشور است.
به گزارش«آزادی» ، دفتر عبدالله در بیانیه‌ای به نقل از او اعلام کرد: امروز در تاریخ افغانستان یک روز تاریخی و سرنوشت‌ساز است و از حضور شما در چنین روزی در کنار مردم افغانستان تشکر می‌کنم.

عبدالله افزود: لازم است از نقش تاریخی ناتو در مبارزه با تروریسم در افغانستان و قربانی‌های‌تان در این مسیر طولانی تشکر نماییم.

دبیرکل ناتو نیز به نوبه خود گفت: خرسندیم در این روز تاریخی و مهم در کابل و در کنار شما هستیم. امیدواریم این گام زمینه را برای استقرار صلح و ثبات دایمی در افغانستان فراهم سازد.

استولتنبرگ خاطر نشان کرد: ناتو قضیه را از نزدیک دنبال می‌کند و در جریان مذاکرات قرار داشت. ما طبق تعهدات مان به حضور و کمک‌های خود به نیرو‌های مسلح افغانستان ادامه می‌دهیم. ادامه این حضور و کمک‌ها مشروط به بهبود وضعیت و شرایط در افغانستان است و تا آن زمان ما در کنار حکومت افغانستان هستیم.

عبدالله و استولتنبرگ در این دیدار بر آغاز مذاکرات بین افغان ها، آتش بس دایمی و استفاده بهینه از فرصت برای دست یافتن به صلح دایمی تاکید کردند.

این دیدار در آستانه امضای توافقنامه صلح آمریکا و طالبان در دوحه قطر صورت گرفت.

طبق اعلام رسانه ها، با توجه به کاهش خشونت در افغانستان، طالبان و آمریکا امروز توافقنامه‌ای را امضا می‌کنند که قرار است موجب حروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان و پایان جنگ در این کشور شود.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: