* درخواست چین و روسیه بر لزوم نابودی تروریسم
پ
کد خبر : ۱۵۹۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۸ -28 February 2020
نماینده دائم چین در سازمان ملل اعلام کرد، نابودی گروه‌های تروریستی برای پایان دادن به درگیری سوریه ضروری است و از جامعه بین‌الملل خواست برای ارجاع تروریست‌ها به دادگاه دست به اقدام مشترک بزند.
به گزارش «آزادی»  به نقل از روسیاالیوم، نماینده دائم چین در سازمان ملل در نشست شورای امنیت گفت، مشکل نظامیان خارجی در سوریه ویژه بوده و مانع بزرگی در برابر برقراری صلح و ثبات در این کشور است.

وی افزود، پناه‌گاه ایمنی که گروه‌های تروریستی در سوریه ایجاد کرده‌اند باید طبق قطعنامه‌های شورای امنیت و قوانین بین‌المللی از بین بروند.

این نماینده چین گفت، پکن از همه طرف‌های درگیر می‌خواهد از طریق مذاکرات و گفتگو به دنبال دستیابی به حل و فصل جامع و بلندمدت برای حل بحران ادلب باشند.

در سطح انسانی نیز این نماینده چینی تأکید کرد، دولت سوریه مسؤولیت اصلی بهبود اوضاع انسانی را در این کشور برعهده دارد.

وی از دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل و هیئت‌های انسانی دیگر خواست هماهنگی و همکاری با دولت سوریه را بیشتر کرده، به کنوانسیون سازمان ملل و اصول بی‌طرفی و استقلال در امور انسانی پایبند و کاملا به حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور احترام بگذارد.

این مقام چینی تأکید کرد، مکانیزم امدادرسانی بشردوستانه از طریق مرزها، شیوه امدادرسانی ویژه است که در شرایط ویژه مورد استفاده قرار می‌گیرد و باید با توجه به تحولات کنونی تغییر کند.

وی در پایان گفت، دولت سوریه با استفاده سازمان بهداشت جهانی از گذرگاه‌ها و فرودگاه‌ها در مناطق تحت کنترل دولت برای امدادرسانی موافقت کرده و به استفاده از مسیر‌ها برای ارائه کمک‌های پزشکی اجازه داده است و دفتر هماهنگی سازمان ملل باید به پیشنهاد سوریه پاسخ مثبت دهد.

همچنین واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل هم در این نشست شورای امنیت اعلام کرد، تنها راه حل مشکل ادلب و به طور کلی سوریه بیرون کردن تروریست‌ها از کشور و پاکسازی آن است.
منبع: ایسنا
برچسب ها: آزادی ، درخواست ، روسیه ، چین
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: