* مسافران در ورودی‌های اسفراین علیه کرونا کنترل می‌شوند
پ
کد خبر : ۱۵۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳ -28 February 2020
رییس دانشکده علوم پزشکی اسفراین گفت: با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، مسافران ورودی به این شهرستان خراسان شمالی با روش تب‌سنجی کنترل می‌شوند.
به گزارش«آزادی» دکتر اسحاق ایلدرآبادی روز جمعه  اظهار داشت: این اقدام در ورودی بجنورد به اسفراین در شمال این شهرستان و سبزوار به اسفراین در جنوب از سوی جمعیت هلال احمر انجام می‌گیرد و در صورت وجود علائم مشکوک به کرونا برای معاینه بیشتر به مراکز درمانی ارجاع می‌شوند.

وی افزود: هماهنگی‌های لازم برای اجرای این طرح امروز انجام و به هلال احمر اعلام شده تا در اسرع وقت این کار آغاز شود.

ایلدرآبادی با بیان اینکه تاکنون هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در شهرستان گزارش نشده است گفت: تاکنون ۹ بیمار با مشکلات تنفسی به بیمارستان مراجعه کرده اند که یک نفر پس از بهبودی ترخیص شده است.

وی افزود: نتیجه آزمایش ۶ نفر که به علت مشکلات تنفسی که به آزمایشگاه خارج استان ارسال شده بود منفی است و پنچ آزمایش جدید نیز ارسال شده که هنوز نتایج آن به شهرستان اعلام نشده است.

ایلدرآبادی گفت: برای پیشگیری از شیوع ویروس و پرهیز ار حضور مردم در مکان‌های پرتردد، پنج شنبه بازار و گیم نت‌های شهرستان تعطیل شده است و برای تعطیلی تالار‌های پذیرایی نیز دانشکده علوم پزشکی نظر مثبت خود را برای تعطیلی این مکان‌ها اعلام کرده و برای تایید به فرمانداری ارسال کرده است.

وی گفت: تمهیدات لازم و تجهیزات محافظت فردی کادر درمان برای بیمارستان شهرستان تهیه شده است و بخشی مجزا در اورژانس و بستری برای بیماران مشکلات تنفسی در صورت شیوع این بیماری در شهرستان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان رعایت بهداشت فردی و همکاری مردم، سبب پیشگیری از شیوع این ویروس می‌شود گفت: آموزش همگانی بهداشت به کارکنان ادارات و سایر صنوف، برقراری خط پاسخگویی تلفنی به سوالات شهروندان با شماره ۱۹۰و ۴۰۳۰ و کشیک‌های ۲۴ساعت هیات مدیره دانشکده برای رصد وضعیت شهرستان از جمله اقدام‌های پیشگیرانه در شهرستان است.

دانشکده علوم پزشکی اسفراین سال ۹۳ تاسیس شد و دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی مجزا شد.

شهرستان ۱۲۰هزا نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد.
منبع: ایرنا
برچسب ها: آزادی ، مسافران ، ورودی ، کرونا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: