* هراس شرکت‌های انگلیسی از پیامد‌های منفی پسابرگزیت
پ
کد خبر : ۱۵۸۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۲ -24 February 2020
کمتر از یک هفته مانده به دور جدید مذاکرات انگلیس و اتحادیه اروپا درباره آینده همکاری‌های دو طرف در دوره پسابرگزیت، نشریه فایننشال تایمز گزارش داد که نیمی از شرکت‌های تجاری در انگلیس معتقدند خروج لندن از اتحادیه اروپا به کسب‌وکارشان صدمه می‌زند.
به گزارش«آزادی» تحقیقات فایننشال تایمز نشان می‌دهد دو سوم شرکت‌های انگلیسی تا مشخص شدن نتیجه مذاکرات، دست از سرمایه‌گذاری کشیده و یک سوم دیگر نیز گفته‌اند تعداد کارکنان خود را کاهش خواهند داد.
همچنین ۴۰ درصد شرکت‌ها همسو با پیش‌بینی عمده کارشناسان اقتصادی معتقدند اوضاع اقتصادی انگلیس در سال جاری بدتر خواهد شد.

تازه‌ترین گزارش دفتر آمار ملی انگلیس نشان می‌دهد این کشور در جریان دو تحول مهم سیاسی انتخابات سراسری و خروج این کشور از اتحادیه اروپا، هیچ رشد اقتصادی را تجربه نکرده است.
رشد اقتصادی انگلیس در سه ماهه آخر سال گذشته میلادی صفر درصد گزارش شده است. همچنین نرخ دخل‌وخرج خانوار‌ها فقط یک دهم درصد رشد داشته که این میزان، ضعیف‌ترین آن در چهار سال گذشته به شمار می‌رود.

انگلیس در سه ماهه سوم سال گذشته میلادی نیز رشد اقتصادی چندانی را تجربه نکرد و در عمل از رکود اقتصادی جان سالم به در برد.
بر اساس گزارش دفتر آمار ملی انگلیس، اقتصاد این کشور در سه ماهه منتهی به سپتامبر (شهریور) سه دهم درصد رشد داشته که کمترین میزان رشد اقتصادی در هفت سال گذشته به شمار می‌رود.

کارشناسان با توجه به عملکرد ضعیف اقتصاد انگلیس در ماه‌های اخیر پیش‌بینی می‌کنند رشد اقتصادی این کشور بر اثر پیامد‌های اقتصادی ناشی از برگزیت، کاهش بیشتری را تجربه کند.
بانک مرکزی انگلیس پیش‌بینی کرده اقتصاد این کشور پیش از رسیدن به وضعیت پایدار، دچار رکود خواهد شد.
انگلیس نزدیک به سه هفته پیش به طور رسمی از اتحادیه اروپا خارج شد و طبق توافق انجام شده تا پایان سال جاری میلادی (۲۰۲۰) از قوانین اتحادیه اروپا پیروی خواهد کرد.

دو طرف مایل هستند تا پیش از پایان سال جاری درباره شیوه همکاری‌های تجاری به توافق برسند.
در حالی که انگلیس تمایل دارد تا مشابه معاملات اتحادیه اروپا با کانادا یا استرالیا تجارت کند، طرف اروپایی مخالف چنین سازوکاری است. دو طرف اسناد جداگانه‌ای را برای دستور کار مذاکرات منتشر کرده که از نظر محتوایی تفاوت‌هایی با یکدیگر دارد.

دور جدید مذاکرات قرار است هفته آینده با حضور نمایندگان دو طرف آغاز شود.
منبع: ایرنا
برچسب ها: آزادی ، شرکت ، انگلیسی ، برگزیت
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: