* چه کسانی مشمول همسان‌سازی حقوق می‌شوند؟
پ
کد خبر : ۱۵۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵ -21 February 2020
در همسان‌سازی حقوق بازنشستگان که وعده داده شده سال آینده اجرا شود، تفاوتی بین بیمه شده اصلی و بازماندگان مستمری‌بگیران نیست و همگی مشمول این طرح می‌شوند.
به گزارش«آزادی»  مهر امسال محمدحسن زدا (قائم‌مقام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی) گفت: باید توجه داشت که در سازمان تامین‌اجتماعی، در سال‌های گذشته، رشد بیمه‌شدگان اصلی سازمان تامین اجتماعی حدود دو درصد بوده، در حالی که تعداد مستمری‌بگیران این سازمان با سرعت رشد ۱۰ درصدی در سال، در حال افزایش هستند. تا سال ۱۳۸۴ تعداد بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی حدودا یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بود، اما از سال ۸۴ تا ۹۷، این تعداد دو برابر شد و امروز، بیش از سه میلیون بازنشسته داریم و ۴۳ درصد از سالمندان کشور، تحت پوشش سازمان تامین‌اجتماعی هستند.

از این بین، بیش از یک میلیون از مستمری‌بگیران بازماندگان بیمه‌شدگان اصلی هستند که در مواردی با مشکلات مختلفی هم رو‌به‌رو هستند.

علی دهقان‌کیا (رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران) در جواب این سوال که آیا بازماندگان مستمری‌بگیران نیز مشمول همسان‌سازی حقوق می‌شوند می‌گوید: همه مستمری‌بگیران از جمله بازماندگان بیمه‌شدگان اصلی مشمول همسان‌سازی می‌شوند.

او درباره اینکه چه تعدادی بازمانده بیمه شده اصلی، مستمری می‌گیرند، می‌گوید: در تهران حدود ۴۰ درصد مستمری‌بگیران بازماندگان بیمه شده اصلی هستند که مشکلات خاصی دارند و حقوق پرداختی کفاف هزینه‌های آن‌ها را نمی‌دهد.
منبع: برنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: