* مردم در انتخابات حضور آگاهانه داشته باشند
پ
کد خبر : ۱۵۶۶۷
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲ -19 February 2020
کردستان رییس شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان در استان کردستان گفت: تحریم انتخابات به مثابه انحلال خود مردم است، لذا اصلاح طلبان خود با مشارکت در انتخابات مردم را نیز به حضور گسترده و آگاهانه در این مقوله دعوت می کنند.
به گزارش «آزادی» خسرو قاضی زاده اظهار کرد: منظور از مشارکت مردم در جامعه، مشارکتی فعال و تاثیر گذار است نه مشارکتی توده وار که عملا آلت دست باشد.

وی افزود: تحقق مشارکت حداکثری تاثیرگذار در جامعه مستلزم عبور از موانع موجود از جمله موانع فرهنگی، کلامی،فرهنگ شناختی، تاریخی، جغرافیایی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است.

رییس رشورای سیاست گذاری حزب اصلاح طلبان استان کردستان بیان کرد: به رسمیت شناختن آزادی، احزاب و مطبوعات، رواج الگوهای تکثرگرایی، رشد مخالف پذیری و یکسان سازی حقوق اقلیت ها در جامعه از جمله عوامل موثر بر رفع موانع سیاسی برای نهادینه کردن مشارکت سیاسی است.

وی در رابطه با موانع اقتصادی مشارکت موثر عنوان کرد: فقر خود نوعی مانع مشارکت است و تا زمانی که فرد دچار چند پیشگی باشد، اوقات فراغتی برای مشارمت در فعالیت های اجتماعی نخواهد داشت و نمی تواند نقشی موثر در مسایل مربوط به توسعه مشارکت داشته باشد.

قاضی زاده ادامه داد: بی عدالتی و نابرابری اجتماعی انگیزه مشارکت در جامعه را کاهش می دهد، لذا برای شکل گیری مشارکت موثر در جامعه در ابتدا باید این موانع حذف شود.

وی با تاکید بر اینکه ایران امروز بیشتر از هر زمان دیگری نیازمند مشارکت است بیان کرد: واقعیت امر این است که اگر چه امروز اصلاح طلبان در استان کردستان گزینه ای که میثاق نامه را امضا کرده باشد و بتوان از آن به عنوان اصلاح طلب حمایت کرد، ندارد اما اعتقاد ما این است که برای استقرار نظام مردم سالار در جامعه باید از مسیر انتخابات و مشارکت عبور کنیم چرا که مشارکت شرط کافی نیست اما شرط لازم است.

رییس شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان در استان کردستان عنوان کرد: تحریم انتخابات به مثابه انحلال خود مردم است، لذا اصلاح طلبان خود با مشارکت در انتخابات، مردم را نیز به حضور گسترده و آگاهانه در این مقوله دعوت می کنند.

قاضی زاده با بیان اینکه کشور و نظام نیازمند تصویب قوانین مترقی در جامعه است، تصریح کرد: انتظار از مجلس آینده این است که وظایف قانونی خود را به نحو شایسته انجام دهد و نظارت مناسبی بر قوانین نظام به اجرای آن ها به معنی واقعی داشته باشد.

وی دخالت نکردن در وظایف دولت و انجام و شناخت درست وظایف مجلس، دخالت نکردن در انتصابات و انتخابات و شکل گیری نظام تدبیر در استان ها در حوزه انتخابیه نمایندگان را از دیگر وظایف و توقعات از مجلس آینده ذکر کرد.
منبع: ایسنا
برچسب ها: آزادی ، مردم ، انتخابات ، حضور
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: