* وزیر دفاع: ده‌ها فروند بالگرد به ناوگان هوانیروز ملحق شد
پ
کد خبر : ۱۵۴۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۲ -09 February 2020
وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: ده‌ها فروند بالگرد بازآمدسازی شده (اورهال) با برخورداری از تسلیحات و تجهیزات جدید به ناوگان هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران ملحق شد.
به گزارش«آزادی» امیر سرتیپ امیر حاتمی روز یکشنبه در مراسم تحویل ده‌ها فروند بالگرد بازآمدسازی شده به نیروی زمینی ارتش در اصفهان، در جمع خبرنگاران با تبریک چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: خداوند متعال را شاکریم که در این ایام مبارک شاهد الحاق مجدد ده‌ها فروند از بالگرد‌های بازآمدسازی شده (اورهال) به هوانیروز ارتش هستیم.

وی تصریح کرد: بازآمدسازی (اورهال) بالگرد‌های نیروی زمینی ارتش بدون دریافت قطعه‌ای از خارج و با اتکا به توان نیروی متخصصان شرکت‌های مختلف و دانش بنیان داخلی و با نصف قیمت امروز دنیا و صرفهجویی قابل توجه انجام شد.

به گفته وی، بازآمدسازی بالگردها، یک کار بطور کامل پیچیده و فنی است که در اختیار کشور‌های محدود با پشتیبانی تولیدکنندگان اصلی قرار دارد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: این نوع از کار که توسط همکاران ما در سازمان صنایع هوایی و شرکت "پنها" انجام شده، مختص جمهوری اسلامی ایران است.

امیر سرتیپ حاتمی، بالگرد‌های موجود را سرمایه قابل توجهی برای کشور توصیف و تصریح کرد: این بالگرد‌ها را به تسلیحات و تجهیزات جدید ارتقا و در اختیار نیروی زمینی و هوانیروز قرار خواهیم داد.

وی خاطرنشان کرد: هوانیروز یک یگان بسیار شناخته شده و خوشنام نزد مردم ایران است که خاطره رشادت‌های شهدایش از جمله شهیدان وطن‌پور، کشوری، شیرودی و شهدای بزرگ دیگر آن از نخستین روز‌های دوران دفاع مقدس در ذهن و خاطر مردم عزیز ایران وجود دارد.

امیر حاتمی گفت: هوانیروز نخستین یگانی است که در سیل، زلزله و حوادث مختلف برای امدادرسانی به مردم حاضر و وسیله این امدادرسانی نیز توسط مجموعه صنایع دفاعی و سازمان صنایع هوایی و پن‌ها آماده می‌شود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با بیان‌اینکه امروز نیرو‌های مسلح کشور به سطح بالایی از توانمندی و خودباوری در حوزه نهضت قطعه‌سازی دست یافته‌اند، گفت: امروز این کار در حد گسترده‌ای انجام شده و ده‌ها فروند بالگرد در اصفهان، تهران، مسجدسلیمان، قزوین، کرمان و کرمانشاه در پایگاه‌های مختلف به ناوگان هوانیروز ملحق شدند که در خطوط موردنیاز بکارگیری خواهند شد.

وی ادامه داد: امروزه قطعات مورد نیاز همه این کار‌ها در داخل کشور ساخته و هزاران قطعه توسط متخصصان صنایع دفاعی برای مجموعه هوایی کشور، تولید و در اینگونه کار‌های بزرگ استفاده می‌شود.

مراسم تحویل بالگرد‌های بازآمدسازی شده با حضور امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، امیر سرتیپ حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، امیر سرتیپ دوم قربانی فرمانده هوانیروز نیروی زمینی ارتش و امیر سرتیپ دوم خواجه‌فرد مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع در اصفهان برگزار شد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: