* افشای نقش آمریکا در رساندن اطلاعات به داعش
پ
کد خبر : ۱۵۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵ -09 February 2020
عضو سازمان بدر در استان الانبار با تاکید بر ضرورت ادامه عملیات پاکسازی صحرای الانبار و بستن شکاف‌هایی که تروریست‌ها از آن به داخل عراق نفوذ می‌کنند گفت: نیرو‌های آمریکایی مستقر در پایگاه «عین الاسد» در مورد عملیات امنیتی که الحشد الشعبی در صحرای الانبار انجام می‌دهد، به تروریست‌ها خبر می‌دهند.
به گزارش«آزادی» «قصی الانباری» امروز یکشنبه افزود: استان الانبار در بر دارنده بزرگترین صحرای عراق است و با زمین‌های ناهمواری که دارد به پناهگاهی برای تروریست‌هایی که از سوریه به عراق نفوذ می‌کنند، تبدیل شده است.
 
وی خاطر نشان ساخت که صحرای الانبار نیازمند عملیات امنیتی مستمر برای از بین بردن گروه‌های تروریستی است، زیرا حضور و فعالیت تروریست‌ها در این منطقه می‌تواند امنیت این استان و مناطق همجوار را تهدید کند.
 
وی توضیح داد: نیرو‌های امنیتی و الحشدالشعبی صحرای ممتد از موصل تا الانبار، کربلا، السماوه و نوار مرزی با اردن و سوریه را پاکسازی کرده اند، اما این پاکسازی به دلیل وجود نیرو‌های آمریکایی در پایگاه عین الاسد تکمیل نمی‌شود.
 
قصی الانباری گفت که حضور نیرو‌های آمریکایی در عین الاسد و اشراف آن‌ها بر عملیات امنیتی علیه گروه تروریستی داعش سبب می‌شود که این نیرو‌های خارجی، داعش را از عملیات امنیتی که ارتش و الحشدالشعبی انجام می‌دهند باخبر کنند و در نتیجه این اخبار به گروه‌های تروریستی کمک می‌کند.
 
وی افزود: با وجود خطوط قرمزی که آمریکایی‌های حاضر در آن منطقه ایجاد کرده اند این مناطق به پناهگاه امنی برای تروریست‌ها تبدیل شده است.
 
منابع امنیتی عراق هفته گذشته اعلام کردند که ورود تروریست‌های داعش از مناطق مرزی سوریه به عراق رشد چشمگیری داشته است.
 
استان‌های مرزی نینوا و الانبار در شمال و غرب عراق از کانون‌های مهم ورود عناصر تروریستی داعش به عراق محسوب می‌شوند.
به گفته یک مقام نزدیک به دستگاه‌های امنیتی، حدود هشت هزار داعشی در عراق حضور دارند.
 
فعالیت‌های تروریستی داعش به سبب اوضاع نابسامان سیاسی و اجتماعی عراق در ماه‌های گذشته روند رو به رشد داشته است.
منبع: ایرنا
برچسب ها: آزادی ، افشا ، نقش آمریکا ، داعش
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: