* ناتو خروج از افغانستان را بررسی می‌کند
پ
کد خبر : ۱۵۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۵ -05 February 2020
همزمان با کاهش نیرو‌های آمریکا
منابع خبری چهارشنبه مدعی شده‌اند برخی از کشور‌های عضو ناتو در حال بررسی خروج از افغانستان در صورت کاهش نیرو‌های آمریکایی در منطقه هستند.
به گزارش«آزادی» ، مقام‌های آمریکایی و اروپایی چهارشنبه گفته‌اند برخی از کشور‌های عضو «ناتو» در حال انجام بررسی‌های لازم برای خارج کردن هزاران نفر از نیرو‌های خودشان از افغانستان، همزمان با طرح آمریکا برای کاستن از نیرو‌های خود در این کشور هستند.

روزنامه نیویورک‌تایمز امروز چهارشنبه با گزارش این خبر نوشت تصمیم دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای کاستن از نیرو‌های آمریکا از ۱۲۰۰۰ نفر به ۸۵۰۰ نفر باعث آغاز بحث‌هایی در میان ۲۹ کشور عضو ائتلاف ناتو و برخی از دیگر کشور‌هایی شده که در افغانستان نیرو دارند.

روزنامه آمریکایی نوشته در حالی که برخی از کشور‌ها معتقدند بایستی شمار نیرو‌های خود در افغانستان را کاهش دهند کشور‌های دیگری مانند آلمان و ایتالیا بر این باورند که می‌توانند تحت شرایطی نیروهایشان را حفظ کنند.

ائتلاف ناتو بار‌ها گفته حضورش در افغانستان پیوند تفکیک‌ناپذیری با حضور آمریکا دارد و بر اساس شعار معروف «با هم وارد می‌شویم، با هم خارج» تعیین شده است.

به نوشته نیویورک‌تایمز، در شرایطی که آمریکا به دنبال رسیدن به توافقی جدید با طالبان است، برخی از کشور‌ها در ائتلاف ناتو معتقدند آینده این ائتلاف در افغانستان وارد مرحله‌ای تازه شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: