* ۱۰ توطئه آمریکا علیه ایران به کتب درسی اضافه می‌شود
پ
کد خبر : ۱۵۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳ -03 February 2020
حجت الاسلام علی ذوعلم امروز - دوشنبه - در نشست خبری اظهار داشت: مصوبه اخیر مجلس مبنی بر مکلف کردن وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری در اضافه کردن توطئه و جنایات آمریکا در کتب درسی به این سازمان ابلاغ شد.
به گزارش «آزادی» ، وی افزود: پیشتر هم در کتب درسی به این مصوبه پرداخته شده، اما اکنون وظیفه بیشتری ایجاب می‌شود که سرفصل‌های گویاتری در کتاب‌ها اعمال شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: اولین توطئه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران به سال ۱۳۳۱ و در زمان نخست وزیری دکتر مصدق باز می‌گردد که آمریکا در هنگام ملی شدن صنعت نفت وعده‌های بسیاری داد که هیچ کدام را عملیاتی نکرد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی ۱۵ دی ماه ۹۸ طرح الزام دولت در تعیین سرفصل جنایات و توطئه‌های آمریکا در کتب درسی مدارس و دانشگاه‌ها را با ۲۳۱ رای موافق، ۲ رای مخالف از مجموع ۲۳۹ نماینده حاضر در جلسه تصویب کردند.

براساس ماده واحده این مصوبه؛ وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مکلف هستند با بهره گیری از تمام اسناد تاریخی به ویژه اسناد به جای مانده از لانه جاسوسی آمریکا در تهران، سرفصل جنایات، توطئه ها، خیانت‌ها و مداخلات نظام استکباری به ویژه دولت آمریکا در دنیا «با اولویت کشور ایران» در برنامه‌ها و کتب درسی مدارس، موسسات، آموزش عالی و دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی کشور اعم از وابسته به این وزارتخانه‌ها و یا تحت نظارت آنان بگنجانند.

طبق تبصره این ماده واحده؛ وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین موظف هستند در مدت ۳ ماه دستورالعمل و برنامه اجرایی این قانون را تهیه کنند و هر ۶ ماه یکبار گزارش عملکرد خود در اجرای این قانون را به کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی ارائه کنند.
منبع: فرارو
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: