* شهردار لواسان بازداشت شده است
پ
کد خبر : ۱۵۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۶ -01 February 2020
معاون عمرانی استاندار تهران یکی از اتهامات شهردار لواسان را دست داشتن در ساخت و ساز‌های غیرمجاز در این منطقه اعلام کرد و گفت که استانداری در برخورد با اینگونه تخلفات کوتاه نخواهد آمد.
به گزارش «آزادی» ، «محمد تقی‌زاده» امروز شنبه در یک نشست خبری به مناسبت ایام دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: با همه فشار‌هایی که برای پرونده شهردار و رئیس شورای شهر لواسان به استانداری تهران وارد شده است، ما از این دست مسائل کوتاه نمی‌آئیم و بر اساس ضوابط و مقررات، برخورد‌های لازم اعمال خواهد شد.

وی تصریح کرد: مسئله ساخت و ساز‌های غیرمجاز مورد توجه استانداری تهران است و دستگیری برخی از شهرداران از جمله شهردار لواسان نیز درباره برخورد‌های قانونی و پیگیری‌های استانداری تهران در زمینه ساخت‌وساز‌های غیرمجاز بوده است.

معاون امور عمرانی استاندار تهران با اشاره به سلب عضویت رئیس شورای شهر لواسان گفت: طبق رأی‌گیری‌هایی که انجام شده است، اعلام کردیم عضویت این فرد باید در تمام ادوار شورا‌ها لحاظ شود.

وی یادآور شد: البته این فرد به این مسئله اعتراض کرده و موضوع به وزارت کشور ارسال شده است، اما علیرغم همه فشار‌هایی که به استاندار تهران وارد شده است ما از این مسائل کوتاه نمی‌آئیم و طبق ضوابط و مقررات عمل خواهیم کرد.

علی حیدریان، شهردار و علی شیرخانی و مهدی شیخی دو عضو شورای اسلامی شهر لواسان هفه گذشته به اتهام تخلفات قانونی از سوی قوه قضاییه بازداشت شدند و اکنون پرونده آن‌ها در دست بررسی است.

تقی زاده تصریح کرد: در حوزه عمرانی و فعالیت‌های شهرداری‌ها و دهیاری‌ها شفاف سازی صورت گرفته است و برای متخلفان بلافاصله پرونده تشکیل می‌شود.

معاون امور عمرانی استاندار تهران گفت: براساس قانون کمیسیون ماده ۱۰۰ در محدوده شهر‌ها رعایت اصول فنی، شهرسازی و بهداشتی الزامی است و ساخت و ساز‌های غیرمجاز قلع و قمع می‌شود.

تقی زاده تصریح کرد: براساس قانون کمیسیون ماده ۹۹ نیز حفظ اراضی و باغ‌ها بر عهده جهادکشاورزی و نیروی انتظامی است و در صورتی که این اراضی تغییر کاربری داده شود و در آنجا ساخت و ساز غیرمجاز انجام شود نسبت به قلع و قمع آن اقدام می‌شود.

وی با بیان اینکه در شش ماهه اول امسال دو هزارو ۵۰۰ ساختمان غیرمجاز تخریب شد، گفت: در استان تهران ساختمان‌های غیرمجاز کمتر جریمه و بیشتر آن‌ها تخریب می‌شود.

معاون امور عمرانی استاندار تهران در خصوص ساختمان غیرمجاز هتل آرینا نیز گفت: به دلیل اینکه این ساختمان در حریم شهر و منطقه حفاظت شده ساخته شده است شهرداری بنابر قانون رای تخریب این هتل را صادر کرد، اما مالک این بنا با توجه به داشتن پروانه مجاز ساخت و ساز از ادوار گذشته به دیوان عدالت شکایت کرد و توانست رای مثبت را دریافت کند.

تقی زاده افزود: پرونده این هتل در شهرداری تهران، دیوان عدالت و استانداری تهران در حال بررسی مجدد است و نظر استانداری و شهرداری تهران تخریب این ساختمان است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: