* حمله بزرگ به صنعا دفع شد
پ
کد خبر : ۱۵۱۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴ -29 January 2020
سخنگوی نیرو‌های مسلح ضمن تشریح عملیات موفقیت آمیز رزمندگان یمنی «بنیان مرصوص» در جبهه صنعا به عملیات پهپادی و موشکی به جیزان عربستان هم پرداخت.
به گزارش«آزادی»  یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح در نشست خبری، بیانیه نیرو‌های مسلح یمن را قرائت کرد.

وی اعلام کرد: به یاری خداوند نیرو‌های مسلح ما موفق به دفع حمله بزرگ به صنعا پایتخت یمن شد. نیرو‌های ما در پاتکی، موفق به آزادسازی همه مناطق نِهم و وارد کردن خسارات سنگین به دشمن شدند.

سریع بیان کرد: نیرو‌های ما به دنبال فروپاشی نیرو‌های دشمن به پیشروی ادامه دادند و به غرب شهر مأرب رسیدند و مناطقی از مأرب و الجوف را هم آزاد کردند. در جریان عملیات بنیان مرصوص مساحتی بالغ بر ۲۵۰۰ کیلومتر آزاد شد.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن تاکید کرد: در جریان این عملیات هزاران نفر از نیرو‌های دشمن کشته و زخمی و اسیر شدند. نیرو‌های دشمن در نِهم مرکب از ۱۷ تیپ نظامی و ۲۰ گردان نظامی منهدم و تجهیزات آن‌ها به طور کامل به غنیمت گرفته شد.

سریع افزود: در صرواح در مارب دو تیپ دشمن و در منطقه ششم در الجوف هم سه تیپ دشمن منهدم شد. نیرو‌های ما به صد‌ها نفر از نیرو‌های دشمن در راستای دستورات فرماندهی و به منظور حفظ جان کسانی که تصمیم به ترک جنگ می‌گیرند، اجازه فرار دادند.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن از نقش ساکنان مناطق نِهم و استان‌های مأرب و الجوف و قبایل آزاده در مخالفت با متجاوزان و اشغالگران تمجید کرد.

در بیانیه نیرو‌های مسلح یمن که از سوی سریع قرائت شد همچنین آمده است: در واکنش به تشدید حملات هوایی متجاوزان، یگان موشکی و پهپادی عملیات ویژه‌ای انجام دادند و شرکت آرامکو در جیزان و فرودگاه‌های ابها، جیزان و پایگاه خمیس مشیط و اهداف حساس در عمق عربستان با موشک و پهپاد هدف قرار گرفتند.

سریع اعلام کرد: نیرو‌های ما به عملیات برای آزادسازی همه اراضی یمن و تحقق استقلال ادامه می‌دهند. نیرو‌های ما در حال دفاع از کشورمان در برابر حمله خارجی و اشغالگران هستند و کسانی که با دشمن هستند خائن محسوب می‌شوند و نیرو‌های ما با احدی از مردم شریف نمی‌جنگند. به همه کسانی که در خیانت به کشور دخالت داشته‌اند می‌گوییم که به آغوش وطن بازگردید، زیرا وطن برای همه مردم است و دستان ما به سوی همه دراز است.

وی تاکید کرد: انشاالله طی روز‌های آتی جزییات عملیات بنیان مرصوص را تشریح خواهیم کرد.

سریع در ادامه بر حمایت کامل از ملت فلسطین در مقابله با توطئه‌های آمریکا و اسرائیل هم تاکید کرد.
منبع: مهر
برچسب ها: آزادی ، حمله ، صنعا ، دفع
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: