* جانشین احتمالی کوربین مشخص شد
پ
کد خبر : ۱۴۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۷ -02 January 2020
بر اساس نتایج یک نظرسنجی، وزیر برگزیت دولت در سایه، انتخاب اول اعضای حزب کارگر انگلیس برای ریاست بر این حزب است.
به گزارش «آزادی»، نظرسنجی میان اعضای حزب کارگر انگلیس نشان می‌دهد که «کی‌یِر ستارمر» وزیر برگزیت در دولت در سایه، انتخاب اول آن‌ها برای جانشینی «جرمی کوربین» رهبر این حزب است.

به نوشته روزنامه «گاردین»، استارمر هنوز کمپین انتخاباتی خود را آغاز نکرده است، اما گمان می‌رود در هفته‌های آغازین سال جدید میلادی وارد کارزار انتخاباتی شود.

نظرسنجی موسسه «یوگاو» نشان می‌دهد که ۶۱ درصد اعضای حزب کارگر رهبری استارمر بر این حزب را به «ربکا لانگ بیلی» ترجیح می‌دهند.

«تیم بیل» استاد دانشگاه «کوئین ماری» که در برگزاری این نظرسنجی همکاری داشت گفت: «به‌نظر نمی‌رسد افراد دست‌چپی‌تر این حزب بتوانند پیروز شوند. به‌هرحال در حال حاضر به‌نظر می‌رسد کی‌یر استارمر به‌دنبال کسب پیروزی نسبتاً برجسته‌ای باشد».

تاکنون «امیلی تورن‌بری» وزیر امور خارجه در سایه و «کلیو لویس» وزیر خزانه‌داری در سایه برای رقابت بر سر تصاحب ریاست حزب کارگر انگلیس اعلام آمادگی کرده‌اند.

در انتخابات پارلمانی زودهنگامی که ماه گذشته در انگلیس برگزار شد، حزب محافظه‌کار به رهبری «بوریس جانسون» نخست‌وزیر این کشور توانست اکثریت شکننده خود را به کثریتی قاطع تبدیل کند. در این انتخابات حزب محافظه کار ۳۶۵ کرسی، حزب کارگر ۲۰۳ کرسی، حزب ملی اسکاتلند ۴۸ کرسی و حزب لیبرال دموکرات ۱۱ کرسی را تصاحب کردند.

این شکست بزرگ برای حزب کارگر موجب شد کوربین در یادداشتی در گاردین بنویسد: «ما متحمل شکست سختی شدیم و من مسئولت خود را در قبال آن می‌پذیرم». او اعلام کرد تا بهار سال آینده از سمت خود کناره‌گیری می‌کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: