* دوچرخه ها جايگزين كاميون هاي پست مي شوند !
پ
کد خبر : ۱۴۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹ -28 December 2019
در شهر نيويورك
شهرداری نیویورک قصد دارد کامیون‌های پست را با کمک شرکت‌ّهای آمازون و DHL و UPS با دوچرخه‌ها جایگزین کند.
شهرداری نیویورک قصد دارد کامیون‌های پست را با کمک شرکت‌ّهای آمازون و DHL و UPS با دوچرخه‌ها جایگزین کند.

به گزارش «آزادي» شهرداری نیویورک اعلام کرده است به‌منظور کاهش ترافیک در بخش‌های مرکزی این شهر و منهتن تلاش می‌کند شرکت‌های پستی را به استفاده از دوچرخه به‌جای کامیون ترغیب کند. اوایل ماه میلادی جاری شهرداری نیویورک از برنامه‌ای ۶ ماهه خبر داد که در آن دوچرخه‌های باری به‌صورت آزمایشی در بخشی از منهتن استفاده می‌شوند.
کامیون‌های پست نیویورک با دوچرخه جایگزین می‌شود

این دوچرخه‌های باری از سیستم پدال کمکی الکتریکی نیز استفاده می‌کنند و حداکثر سرعت آن‌ها کمتر از ۲۰ کیلومتربرساعت است. دوچرخه‌های جدید می‌توانند در بزرگراه‌ها و مسیر‌های دوچرخه نیز تردد کنند و از پرداخت هزینه‌ی برای پارک معاف هستند.


شرکت‌های UPS و آمازون و DHL برای همکاری در این پروژه ابراز تمایل کرده و شرکت‌های پستی دیگر نیز به این برنامه دعوت شده‌اند. باوجوداین، FedEX و USPS تمایلی برای همکاری ندارند. شرکت DHL در‌حال‌حاضر برنامه‌ی مشابهی در کشور آلمان در دست اجرا دارد و UPS نیز در تورنتو، پورتلند، سیاتل و چند جای دیگر از دوچرخه‌های باری استفاده می‌کند. آمازون نیز گفته است در‌حال‌حاضر ۹۰ دستگاه دوچرخه‌ی باری فعال درون شهر نیویورک دارد.

گفته می‌شود در شهر نیویورک روزانه ۱/۵ میلیون بسته به مشتریان تحویل داده می‌شود و کامیون‌های پستی می‌توانند جزو معضلات ترافیک در این شهر باشند. این برنامه‌ی آزمایشی بسیار کوچک است؛ چراکه UPS فقط دو دوچرخه در نیویورک به‌کار می‌گیرد؛ در‌حالی‌که ۶ هزار و ۴۰۰ کامیون این شرکت در این شهر فعال هستند. DHL نیز در نیویورک فقط سه دستگاه دوچرخه‌ی پستی خواهد داشت.
این برنامه تا ۶ ماه ادامه خواهد یافت و پس‌از‌آن مسئولان شهر میزان کارایی آن را بررسی خواهند کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: