* رایزنی دفاعی ایران و افغانستان در مسكو
کد خبر : ۱۴۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۰ -28 April 2016
سردار حسین دهقان وزیر دفاع ایران در دیدار با محمد معصوم استانكزی سرپرست وزارت دفاع افغانستان در حاشیه نشست بین المللی مسكو، در باره روابط دوجانبه، اوضاع این كشور، مبارزه با تروریسم و مسائل منطقه ای گفت وگو كرد.
 ایرنا: در این دیدار كه شامگاه چهارشنبه با حضور مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه برگزار شد، سردار دهقان با تأكید بر ضرورت ایجاد ثبات و امنیت پایدار در افغانستان ابراز امیدواری كرد: با خروج نیروهای بیگانه و تلاش و مجاهدت ملت، دولت و ارتش افغانستان، شاهد استقرار امنیت بومی، رفاه، آسایش و پیشرفت كه حق طبیعی و مسلم مردم رنج دیده افغانستان است، باشیم.
وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در ادامه توسعه و تعمیق همكاری های دفاعی دو كشور را حائز اهمیت دانست و گفت كه این همكاری ها می تواند نقش مهمی در مهار عوامل و مولفه های ناامنی در منطقه داشته باشد.
محمد معصوم استانكزی هم در این دیدار با تشریح آخرین وضعیت و تحولات افغانستان به ویژه در حوزه دفاعی-امنیتی خواستار تداوم كمك ها و حمایت های تهران برای استقرار ثبات و امنیت در این كشور شد.
وی با ارزشمند خواندن تاثیرهای حمایت های بی دریغ جمهوری اسلامی ایران در جریان مبارزات جهادی علیه تجاوز اشغالگران و تروریسم، بر گسترش همكاری های همه جانبه تهران و كابل تأكید كرد.
محمد معصوم استانكزی همچنین با تاكید بر اشتراك دیدگاه دو كشور در اكثر مسائل مهم منطقه ای، تصریح كرد: ایران و افغانستان در كنار یكدیگر می توانند نقش تعیین كننده ای در مهار بحران هایی نظیر تروریسم و قاچاق مواد مخدر ایفا كنند.
سردار دهقان كه سه شنبه شب وارد مسكو شده بود، پس از سخنرانی در نشست امنیت بین المللی و دیدار های جداگانه با وزیران دفاع فدراسیون روسیه، بلاروس، افغانستان، پاكستان و ارمنستان شامگاه چهارشنبه به تهران بازگشت.
در پنجمین همایش بین المللی امنیت مسكو با حضور 500 شركت كننده از جمله وزیران و معاونان وزارت خانه های دفاع، رییسان ستاد كل نیروهای مسلح و كارشناسان از كشورهای مختلف كه امروز پایان می یابد، مبارزه با تروریسم، مسائل امنیتی منطقه آسیا و اقیانوس آرام، ثبات جهانی و همكاری های نظامی بررسی می شود. 

برچسب ها: رایزنی ، مسکو ، افعانستان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: