* ۱۰ برابر شدن جرائم قطع درختان و قاچاق هیزم
پ
کد خبر : ۱۳۸۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰ -30 November 2019
مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد از تشکیل ۱۵۶ فقره پرونده زمین خواری و رفع تصرف از ۱۵۰ هکتار از اراضی استان خبر داد.
به گزارش «آزادی» ، غلام‌حسین حکمتیان‌اصل ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: امسال در راستای مقابله با قطع درختان و جلوگیری از قاچاق و حمل چوب به استان‌های همجوار تدابیری از جمله فعال کردن شبانه‌روزی گشت‌های سیار اندیشیده شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در جرائم مربوط به حمل هیزم و ذغال ۱۰ برابر افزایش داشتیم که افزایش این جرائم‌ها حتما به متخلفان به لحاظ مالی آسیب جدی وارد خواهد کرد و اشد مجازات برای قاچاقچیان هیزم و قطع درختان در نظر گرفته شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به رفع تصرف در اراضی ملی اشاره کرد و یادآور شد: سال گذشته ۵۱۲ فقره پرونده زمین‌خواری برای ۳۰۰ هکتار از اراضی ملی تشکیل و ۱۳۰ فقره پرونده منجر به آرای قضایی شد و ۲۰۰ هکتار از اراضی استان رفع تصرف شدند

این مسوول تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۶۶ فقره پرونده تصرف در استان تشکیل شده که ۸۸ فقره منجر به رای قطعی شده، ضمن اینکه ۱۱۹ هکتار از اراضی استان تخریب تصرف و ۱۵۲ هکتار رفع تصرف شده است.

حکمتیان‌اصل خاطرنشان کرد: آرای بدوی اراضی رفع تصرف نشده سال ۹۷ صادر شده و افراد محکوم یا تبرئه شدند که به محض صدور رای دستورات قضایی در تجدید نظر اجرا و رفع تصرف انجام خواهد شد.
منبع: فارس
برچسب ها: آزادی ، قطع درختان ، قاچاق
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: