* رونق تولید در گرو تقویت صادرات است
پ
کد خبر : ۱۳۷۷۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷ -28 November 2019
وزیر صنعت، معدن و تجارت رونق تولید را در گرو تقویت صادرات برشمرد و گفت: اشکالات زیرساختی در زمینه صادرات باید رفع شود.
به گزارش«آزادی» ، رضا رحمانی ظهر پنجشنبه در نخستین جشنواره تخصصی کیوی در نشتارود شهرستان تنکابن با بیان اینکه مازندران اقدامات خوبی در زمینه توسعه تجارت در حال اجرا دارد، گفت: جای تبریک دارد که برنامه مدونی برای محصول راهبردی کیوی در این منطقه اجرا شده است.

وی افزود: این هفته جلسه‌ای در شورای پول و اعتبار بر روی هفت محور برای توسعه اقتصادی کشور هدف‌گذاری شده است که نهضت ساخت داخلی، انقلاب معدنی، توسعه فناوری، بهبود فضای کسب و کار و تامین منافع مالی و همچنین صادرات از جمله آنهاست.

وزیر صمت با بیان اینکه صادرات مهمترین محور هدف گذاری شده در این جلسه بود، خاطر نشان کرد: اعتقادم بر این است که رونق تولید در گرو تقویت صادرات بوده و برای ظرفیت‌هایی که در گوشه کنار کشور در زمینه‌های مختلف وجود دارد صادرات می‌تواند راهگشای توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور باشد.

وزیر صمت با بیان اینکه حمایت دولت برای توسعه صادرات مهم است اضافه کرد: همت تولیدکنندگان مهمترین شاخصه‌ای است که باید به آن توجه داشته باشند.

وی با اشاره به اشکالات زیرساختی که در زمینه تقویت صادرات در کشور وجود دارد گفت: برای مثال در سال‌های گذشته برای ذخیره نارنگی یک سوله درست و حسابی نداشتیم و زمانی که من در پست معاونت بودم آن را جزو برنامه‌های اقتصاد مقاومتی قرار داده و اکنون در جویبار سوله بزرگی به این منظور در حال ساخت است.

رحمانی تاکید کرد که برای رسیدن به نقطه مطلوب و بهره گیری از ظرفیت‌های داخلی باید از خام فروشی گذر کنیم.

وی با بیان اینکه در تاریخ ۵ آبان سال جاری طی تفاهم نامه‌ای با اوراسیا توانستیم برای ۳۶۰ قلم کالا و صادرات به این کشور‌ها تخفیف قایل شویم خاطر نشان کرد: کشور‌های عضو اوراسیا هم برای واردات ۵۰۲ قلم کالا برای ایران تخفیف قایل شوند.

این مسئول اظهار داشت: اوراسیا منطقه‌ای است که کالای اورجینال خودمان را می‌توانیم صادر کنیم و باید بگویم که در سال گذشته این کشور‌ها ۱۸ میلیارد دلار واردات داشته است.

وی با بیان اینکه بجز اوراسیا کشور‌های دیگری هم می‌توانند بازار هدفمان باشند، تصریح کرد: دولت این تفاهم نامه را امضا کرده و اکنون تولید کنندگان و مسیئلان منطقه باید از این فرصت بهره بگیرند.

رحمانی با بیان اینکه دبیرخانه اوراسیا باید در استان‌های گیلان و مازندران ایجاد شود، ادامه داد: ما در اصفهان میز نساجی راه اندازی کرده و همه اختیارات را هم واگذار کردیم و در این منطقه هم می‌توان میز کیوی راه اندازی کرده و زمینه صادرات این محصول را فراهم کرده و البته در این زمینه دولت آماده هرگونه همکاری و تفویض اختیار است.

وزیر صمت با بیان اینکه در روز‌های آینده کمیسیون مشترک ایران، ازبکستان و عمان و چند کشور دیگر را داریم، تاکید کرد: در یک ماه آینده همین کمیسیون‌های مشترک را برگزار می‌کنیم و مازندران می‌تواند به عنوان یک قطب اقتصادی مهم کشور در این کمسیون‌ها حضور داشته باشد.
منبع: مهر
برچسب ها: آزادی ، رونق ، روش ، تقویت ، صادران
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: