* نتیجه آخرین نظرسنجی در مورد محبوبیت ترامپ
کد خبر : ۱۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۳ -26 April 2016
«دونالد ترامپ» نامزد پیشتاز حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در آخرین نظرسنجی هفتگی پایگاه خبری «اِن.بی.سی» برای نخستین بار موفق به کسب بیش از 50 درصد آرا در میان طرفداران این حزب شد.
انتخاب، در این نظرسنجی که از تاریخ 18 تا 24 آوریل (30 فروردین تا 5 اردیبهشت) از 10 هزار و 707 واجد شرایط رای گیری به عمل آمد، درصد آرای ترامپ با 4 پله افزایش نسبت به هفته گذشته به رقم 50 رسید.
 در عین حال این نظرسنجی نشان می دهد که محبوبیت ترامپ در میان آن دسته از شهروندان آمریکا که به هیچ یک از دو حزب این کشور گرایش ندارند نیز از 43 درصد در هفته گذشته به 49 درصد افزایش یافته است.

این در حالی است که «تد کروز» و «جان کیسیک» دیگر نامزد های حزب جمهوریخواه به ترتیب تنها موفق به کسب 26 و 17 درصد آرا شدند.

نتایج نظرسنجی های اخیر با نزدیک شدن به موعد انتخاب نامزد نهایی هر حزب پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در هشتم نوامبر (18 آبان) بیش از پیش حائز اهمیت جلوه می کند.

ترامپ تاکنون موفق به پیروزی در بسیاری از رای گیری های درون حزبی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شده است، اما راه دشواری برای کسب حمایت حداقل 1237 نماینده برای نامزدی نهایی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری دارد.

در این میان کروز و کیسیک نیز همچنان به انتخاب به عنوان نامزد نهایی حزب جمهوریخواه امیدوارند و از هر نوع همکاری با یکدیگر برای مقابله با ترامپ استقبال می کنند.

هم اکنون دور جدید انتخابات درون حزبی برای انتخاب نامزد های حزب دمکرات و جمهوریخواه موسوم به چهارمین «سه شنبه بزرگ» در پنج ایالت «کنه تیکت»، «دلاویر»، «مریلند»، «پنسیلوانیا» و «رود آیلند» در جریان است.

نامزد های حزب دمکرات به دو هزار و 384 آرای نمایندگان و نامزد های حزب جمهوریخواه تنها به یک هزار و 237 آرای نمایندگان برای احراز نامزدی ریاست جمهوری 2016 نیاز دارند.


برچسب ها: ترامپ ، آمریکا ، رای گیری
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: