* بخاری‌های نفتی وگازی از مدارس کشور برچیده می‌شود
پ
کد خبر : ۱۳۶۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶ -23 November 2019
معاون فنی و اجرایی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: بخاری‌های نفتی و همچنین گازی غیراستاندارد باید ازسطح مدارس شهری و روستایی کشور برچیده شود.
به گزارش«آزادی» داریوش ورناصری روز شنبه در آیین معرفی وتودیع مدیرکل نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس هرمزگان افزود: بخاری‌های نفتی در مدارس ممنوع است و به هر تعداد بخاری نفتی و گازی غیراستاندارد که حذف شود در اولین فرصت به صورت نقدی اعتبارت اختصاص می‌یابد.
وی از سرپرست نوسازی مدارس هرمزگان نیز خواست تا ۲ هفته آینده این نوع وسیله گرمایشی (بخاری نفتی) درمدارس استان حذف شود.
این مسوول فنی واجرایی سازمان نوسازی مدارس کشور اظهارداشت: یکی دیگر از سیاست‌های این سازمان در سال‌های گذشته حذف مدارس خشتی وگلی است که بزودی جشن جمع آوری این مدارس نیز درسطح کشور برگزار می‌شود.
«طبق اعلام سازمان نوسازی مدارس کشور؛ درحال حاضر بیش از یک هزار کلاس درس خشتی و گلی در کشور وجوددارد.»
ورناصری ادامه داد: گام بعدی سازمان نوسازی مدارس کشور برنامه ریزی برای جمع آوری کلاس‌های کانکسی و سنگی است که خطرآفرین هستند و این مهم که هم اکنون تامین اعتبار شده، در اولویت جدی وزارت آموزش وپرورش قرار دارد.
وی همچنین کیفیت بخشی به فضا‌های آموزشی، صنعتی سازی جایگزین ساخت وساز‌های سنتی و ساخت مدرسه سبز با رویکرد حفظ محیط زیست را از دیگر سیاست‌های سازمان نوسازی برشمرد وگفت: نخستین همایش مدرسه سبز به میزبانی استان هرمزگان برگزار می‌شود.
ورناصری همچنین به ساخت زیربنا‌ها و روبنا‌ها درمناطق آزاد اشاره کرد و بیان داشت: ساخت فضای زیربنایی همچون مدرسه سازی در مناطق آزاد برعهده این مناطق است که باید از ظرفیت قانونی خود درساخت این فضا سهیم باشند.
معاون فنی و اجرایی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور همچنین با اشاره به وجود ۲۰۰ مدرسه بدون آب وبرق درهرمزگان گفت: چنین مدارسی در سطح کشور به ندرت وجود دارد که باید این موضوع دراین استان به جد پیگیری شود.
ورناصری گفت: مدرسه‌ای که از داشتن آب و برق محروم است در سرویس بهداشتی و وسایل گرمایشی و سرمایشی نیز مشکل دارد که می‌طلبد نوسازی مدارس هرمزگان این مدارس را شناسایی وهرچه سریع‌تر این مشکل برطرف شود.
وی گفت: رویکرد اصلی سازمان نوسازی مدارس، استفاده از نیرو‌های درون سازمانی است که کمک می‌کند کار‌ها بهتر انجام شود و از مدیرکل جدید سازمان نوسازی مدارس هرمزگان که از نیرو‌های این سازمان است انتظار می‌رود با فعالیت شبانه روزی خود کیفیت کار و عملکرد استان را مرتب رصد وپیگیری کنند و برای انجام پروژه‌ها تنها به بودجه دولتی اکتفا نکنند.
وی ادامه داد: توزیع عادلانه اعتبارت بخشی از کار است که باید تلاش کنید سهم استان هرمزگان را از اعتبارات ملی بویژه استانی بگیرید.

در این مراسم سید فخرالدین هاشمی به عنوان سرپرست نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس هرمزگان معرفی و از خدمات ۲ ساله نوید احمدی مدیرکل سابق این اداره کل قدردانی شد.
منبع: ایرنا
برچسب ها: آزادی ، بخار ، نفتی ، گاز ، مدارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: