* وزرای‌خارجه بحرین و مصر درکنار هم علیه ایران
کد خبر : ۱۳۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۹ -26 April 2016
سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر، در نشست مشترک خبری با همتای بحرینی خود در قاهره گفت: ما درباره اوضاع سوریه، لیبی، یمن و مسایل مربوط به امنیت ملی عربی گفتگو کردیم.
وزرای خارجه بحرین و مصر در نشستی خبری، ادعا‌های تکراری خود علیه ایران را مطرح کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلویزیونی المصریه ، سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر، در نشست مشترک خبری با همتای بحرینی خود در قاهره گفت: ما درباره اوضاع سوریه، لیبی، یمن و مسایل مربوط به امنیت ملی عربی گفتگو کردیم.

شکری افزود: بررسی گسترش روابط دوجانبه بین مصر و بحرین از جمله دیگر زمینه های گفتگو بین دو طرف بود. ما مداخله خارجی در امور داخلی کشورهای عربی را رد می کنیم.

سامح شکری گفت: «روابط دیپلماتیک مصر با ایران همچنان قطع است. مصر از ایران می خواهد تا سیاستی در پیش بگیرد که مبتنی بر احترام به کشورهای همسایه باشد.»

وزیر خارجه بحرین نیز در این نشست خبری مشترک گفت: ما از افزایش روابط با مصر استقبال می کنیم.

خالد بن احمد آل خلیفه گفت: موضع مصر در حمایت از عربستان سعودی نشانه تاکید اهمیتی است که برای امنیت ملی عربی قائل است. هدف ما مقابله با هر نوع مداخله خارجی در امور داخلی کشورهای عربی است. ما درباره اوضاع ناآرام لیبی، عراق و سوریه گفتگو کردیم.

وی در اظهاراتی گستاخانه ادعا کرد: ایران از انواع مختلف تروریسم در منطقه حمایت می کند. ما از حمایت های مصر در برابر دخالت های ایران تشکر می کنیم.


برچسب ها: بحرین ، مصر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: