* تداوم استقرار ارتش سوریه در نزدیکی مرز ترکیه
پ
کد خبر : ۱۳۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳ -06 November 2019
مرکز موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه خبرداد که نیرو‌های ارتش سوریه در منطقه‌ای مستقر شده‌اند که از قامشلی تا «القحطانیه» امتداد دارد.

به گزارش «آزادی» ، روند استقرار نیرو‌های ارتش سوریه در شمال شرق این کشور همچنان ادمه دارد.


مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» -نزدیک به معارضان- گزارش داد که استقرار نیرو‌های ارتش سوریه در شرق شهر «قامشلی» واقع در استان الحسکه ادامه دارد.

دیدبان با بیان اینکه ارتش سوریه پس از هفت سال در شرق قامشلی مستقر شده است، افزود، نیرو‌های سوریه در طول منطقه‌ای مستقر شده‌اند که از قامشلی تا «القحطانیه» ادامه دارد.


موقعیت قامشلی و القحطانیه



به گزارش این مرکز، طول این منطقه بیش از ۲۰ کیلومتر است و بر اساس توافق روسیه و ترکیه صورت گرفته است.


موقعیت قامشلی



دیدبان روز گذشته نیز خبر داد که تجهیزات نظامی متعلق به ارتش سوریه به همراه سربازان سوری در مناطق شرقی قامشلی مستقر شدند و این اتفاق از سال ۲۰۱۲ برای نخستین بار رخ داده است.

شماری از نیرو‌های ارتش سوریه یکشنبه هفته جاری در شمال استان قامشلی در مرز با ترکیه به طول ۶۰ کیلومتر مستقر شدند.

ارتش سوریه همچنین کنترل شهرک‌های القحطانیه و «الجوادیه» را در ریف شرقی شهر قامشلی بدست گرفت و توانست مسیری به طول ۱۲۰ کیلومتر که از شهر حسکه آغاز می‌شود، تحت کنترل خود در آورد.

پیش از این ارتش سوریه توانسته بود در استان قامشلی وارد شهر‌های «الدرباسیه» و «عامودا» و چندین روستا در غرب استان و شهرک‌های مستقر در شمال شرق و مشرف به مرز ترکیه شود.

ارتش سوریه همچنین پیش از این در خط مرزی در عین العرب (کوبانی) و همچنین در چندین روستای مشرف به مرز ترکیه در حومه «رأس العین» مستقر شده بود.

پس از آغاز عملیات نظامی ترکیه در ۱۷ مهر ماه گذشته به بهانه عقب راندن شبه‌نظیان «نیرو‌های دموکراتیک سوریه»، کرد‌های سوریه از ارتش سوریه خواستند تا در این مناطق مستقر شود تا جلوی حملات ارتش ترکیه گرفته شود.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: