* نقطه‌ای از جهان با نگاه آمریکایی حق حیات شرافتمندانه ندارد
پ
کد خبر : ۱۳۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷ -02 November 2019
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه همه جهان باید هزینه ابرقدرتی آمریکا را تحمل کنند، اظهارداشت: در ادبیات و لنز نگاه آمریکایی به جهان، هیچ نقطه‌ای حق حیات شرافتمندانه، ایمن، آزاد و امن و عزت‌مند ندارد.
به گزارش«آزادی» سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» روز شنبه در آیین رونمایی از دیوارنگاره‌های لانه جاسوسی آمریکا اظهار داشت: حقیقت این است که آمریکا را دوقطبی متضاد و متناقض می‌توان توصیف کرد. شخصیت کاملاً تضادگونه که در اکثر جنگ‌های بزرگ جهان و در تمام جنگ‌های ۴۰ سال گذشته در منطقه‌ای که آن را جهان اسلام می‌نامند آمریکا یا مستقیم یا با واسطه نقش اول را ایفا کرده است.

وی بیان کرد: در طول حیات سیاسی آمریکا؛ بیش از ۸ و نیم میلیون کشته حاصل مداخلات نظامی این کشور در شرق و غرب عالم است از جنگ‌های با مکزیک گرفته تا جنگ در شرق دور، جنگ در خاورمیانه، جنگ‌های جهانی اول و دوم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: در حالیکه آمریکا بزرگترین صادر کننده سلاح در جهان و اصلی‌ترین طرف شرکت‌کننده در جنگ‌های کوچک و بزرگ است، اما روی کاغذ و در گفتار مقام هایآمریکایی از امن شدن جهان سخن می‌گوید.

درون ذهن آمریکایی‌ها چیزی جز ایجاد ظرفیت برای انهدام سیاره زمین وجود ندارد

سلامی تصریح کرد: واقعیت‌های روی زمین نشان می‌دهد که درون ذهن مقامات آمریکایی چیزی جز ایجاد ظرفیت برای انهدام سیاره زمین وجود ندارد. در حالی که آمریکایی‌ها از مقابله با توسعه سلاح‌های کشتار جمعی سخن می‌گویند، اما نخستین رژیم و کشوری است که به سلاح‌های هسته‌ای دست یافت.

فرمانده کل سپاه پاسداران اضافه کرد: تنها کشوری که در ماه اوت ۱۹۴۵ دوبار از سلاح هسته‌ای استفاده کرد و صد‌ها هزار نفر را در کسری از ثانیه کشت. آیا چنین کشوری که قدرت انهدام چندین بار کره زمین را با سلاح‌های هسته‌ای در اختیار دارد می‌تواند در این تناقض زندگی کند که مقابله کننده با توسعه سلاح‌های هسته‌ای باشد در حالی که آمریکا جهان را به ظرفیت ویران شدن تهدید می‌کند می‌تواند مانع از گسترش انرژی‌های صلح آمیز هسته‌ای برای سایر کشور‌ها از جمله ایران باشد؟

وی گفت: آمریکا درحالی از حقوق بشر سخن می‌گوید که در همه نقاط دنیا این حقوق را نادیده می‌گیرد و به این حقوق حمله می‌کنند. آیا حمله به عروسی‌ها در افغانستان و هجوم شبانه نیرو‌های نظامی آمریکا به خانه‌های مردم عراق در نیمه‌های شب و لرزان کردن قلب‌ها و دست‌های کودکان این حقوق بشر است؟

از لنز چشم‌های آمریکا هیچ‌نقطه‌ای از جهان حق حیات شرافتمندانه را ندارد

سلامی ادامه داد: آیا زندان‌های مخوف گوانتانامو و ابوغریب و زندان‌هایی در اروپا و در اقصا نقاط جهان و زندان‌های کشف نشده، نماد‌ها و نشانه‌های حقوق بشرند؟ این یک توصیف جدید از حقوق بشر است. در ادبیات آمریکایی نگاه به جهان و از لنز چشم‌های آمریکایی؛ هیچ‌نقطه‌ای حق حیات شرافتمندانه، ایمن، آزاد و امن و عزتمند را ندارد.

فرمانده کل سپاه پاسداران اظهار داشت: همه جهان باید هزینه ابرقدرتی آمریکا را تحمل کنند. آیا جهان این واقعیت‌های تلخ را خواهد پذیرفت؟ اما در نگاه دیگر همه دستگاه‌های شکنجه توسط آمریکایی‌ها ساخته می‌شود و به رژیم‌های دیکتاتور و مستبد ارسال می‌شود، آیا این حقوق بشر است؟

وی عنوان کرد: آمریکا از آزادی سخن می‌گوید از دموکراسی. اما همه دیکتاتور‌های عالم مهره‌های بازی شطرنج سیاسی آمریکا در جهان هستند. از فردیناند مارکوس در فیلیپین، جعفر نمیری در سودان، فراعنه نوین مصر، شاه ایران، پادشاهان مرتجع حاکم بر کشور‌های اسلامی آگوستینو پینوشه در شیلی و در هر نقطه‌ای از عالم هر دیکتاتوری توسط آمریکایی‌ها یا به حکومت رسیده و یا پشتیبانی شده است.
منبع: ایرنا
برچسب ها: آزادی ، نقطه ، آمریکا ، حیات
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: