* هنوز به جایگاه حقیقی نماز نرسیده ایم
پ
کد خبر : ۱۳۰۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲ -31 October 2019
رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: وضع نماز در کشور نسبت به گذشته خوب است، ولی نسبت به جایگاهی که باید داشته باشیم هنوز عقب هستیم
به گزارش «آزادی» ، حجت الاسلام محسن قرائتی پنجشنبه در پنجمین اجلاس سراسری نماز در شیراز بیان کرد: هر کسی دارای امکانات و قدرت است مسئولیت گسترش نماز دارد و فرقی ندارد که چه جایگاهی دارد.

وی با اشاره به اینکه نباید نگاهمان تنها به پوسته دین باشد متذکر شد: با وجود اینکه نماز‌های جماعت مختلفی در کشور برگزار می‌شود، اما هنوز جای کار برای گسترش فرهنگ نماز وجود دارد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور معتقد است: تمامی کار‌هایی که باعث میشود کفار عصبی شوند نشان دهنده عمل صالحان است و فراموش نمی‌کنیم که نماز در تمام لحظات زندگی افراد از اولین لحظه تولد تا لحظه مرگ وجود دارد.

حجت‌الاسلام قرائتی افزود: تمامی مناسبت‌هایی که در تاریخ است می‌گذرد، اما تنها موضوعی که همواره وجود دارد نماز است و باید این فریضه به صورت عمومی و در پیشگاه افراد انجام شود.

وی ادامه داد: با افرادی که نماز نمی‌خوانند باید به صورت فرد به فرد صحبت کرد تا مشکلات این افراد مشخص شود و گاهی فردی که نماز نمیخواهد باید با صحبت با این فرد مشکل او برطرف شود اگر نماز جدی گرفته نشود بسیاری از کار‌ها مغفول می‌ماند.

او در خصوص مطالعه در خصوص نماز تاکید کرد: تمامی مدیران و اشخاص باید حداقل یک کتاب در خصوص نماز مطالعه کنند؛ و تمامی مبلغین باید با بروز آوری اطلاعات خود نسبت به پاسخ گویی به نیاز‌ها و سوالات اقدام کنند.

قرائتی افزود: تمامی نیاز‌هایی که جامعه بشری دارند در قرآن آمده است و می‌توان با تفسیر آیات قرآن نسبت به پاسخگویی نیاز‌های جامعه بشری اقدام کرد.

وی در خصوص شرایط آموزش و پرورش اظهار کرد: خیلی از علومی که در آموزش و پرورش و دانشگاه آموزش داده می‌شود بدون خاصیت است و باید آموزش‌ها به گونه‌ای باشد که مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس ستاد اقامه نماز در خصوص ویژگی علم تاکید کرد: علم باید واجب یا مستحب باشد و حلال مشکل فرد یا گروهی باشد البته مسئولین برای پیشرفت باید از مردم، با مردم و همراه مردم باشند.
منبع: مهر
برچسب ها: آزادی ، نماز ، جایگاه ، حقوق
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: