* تاکید حزب الله بر لزوم اجرای سریع وعده‌های دولت لبنان
پ
کد خبر : ۱۲۹۳۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱ -27 October 2019
هاشم صفی الدین" رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان تاکید کرد دولت باید هرچه زودتر وعده‌های خود را به مردم عملی کند در غیر این صورت موضع حزب الله روشن و تعیین کننده خواهد بود.
به گزارش «آزادی» ، هاشم صفی الدینروز یکشنبه در سخنرانی به مناسبت چهلمین روز ذرگذشت شیخ "حسین کورانی" در حسینه شهرک "یاطر" در جنوب لبنان، با بیان اینکه کشور در مقطع حساس و مهمی به سر می‌برد، گفت: مردم به دلیل فشار‌های اجتماعی و اقتصادی و تصمیمات ظالمانه دولت و نادیده گرفتن قشر فقیر و متوسط جامعه به خیابان‌ها آمده اند.

وی در ادامه این مجلس که محمد رعد عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت نیز در آن حضور داشت، افزود: از ابتدای اعترضات خودجوش مردم، حمایت خود را از خواسته‌های آنان اعلام کردیم، زیرا ما نیز از همین مردم هستیم و بیش از هر کس دیگری به درد و گرسنگی آنان با خبریم چرا که مقاومت شریف ما از همین خانه‌های فقیر و ساده شکل گرفت.

برخی به دنبال بهره برداری سیاسی از گرسنگی و درد مردم هستند

شیخ صفی الدین ادامه داد: هشدار ما به سوء استفاده برخی از تحرک مردمی، برگرفته از تاکید بر حفظ این تحرک و دور ماندن آن از مقاصد احزاب سیاسی بود؛ کسانی که به دنبال موج سواری بر تکاپوی مردمی هستند مرفه بوده و برخی از آنان سال‌ها به مردم ظلم کرده اند و اکنون بدتر از گرسنگی این است که برخی از گرسنگی مردم برای مقاصد سیاسی خود بهره برداری کنند.

وی تصریح کرد: همه در لبنان می‌دانند که حزب الله در طول تاریخ خود همواره بر تحقق خواسته‌های فقرا و محرومان تاکید داشته است و به همین دلیل در تیررس حملات و انتقادات قرار گرفته است، از همین رو با آغاز اعتراض‌های مردمی خود را بیش از دیگران به مردم نزدیک دیدیم و امروز نیز به هیچ وجه دشمن تحرک مردم نیستیم، بلکه به مردم و اهداف آنان ارج گذاشته و آنان را محترم می‌دانیم.

وی توضیح داد که اعلام دریافت برخی کمک‌های مالی از برخی طرف‌ها در این تظاهرات مبتنی بر اطلاعات تایید شده در این خصوص است و به هیچ وجه منظور ما کل تظاهرکنندگان نبوده اند بنابراین حرف کسی را که می‌گوید هیچ پولی دریافت نکرده بلکه از اموال خود هزینه کرده است، باور می‌کنیم، اما کسانی که در این خصوص متهم بوده و افراد شناخته شده‌ای هستند، این موضوع را تکذیب نکردند.

وی همچنین به طرح اصلاحات اقتصادی که به تصویب دولت لبنان رسیده اشاره کرد و ادامه داد که حزب الله این اصلاحات را گامی به سمت جلو می‌داند نه چیز بیشتر و اکنون از نظام حاکم انتظار می‌رود با مسئولیت شناسی، هرچه سریع‌تر وعده‌های خود را در دولت و مجلس به اجرا در آورد و ما نیز این روند را زیر نظر گرفته و پیگیری می‌کنیم و به مسئولان هشدار می‌دهیم اگر سرعت عمل نداشته باشند موضع ما روشن و تعیین کننده خواهد بود، بنابراین انتظار می‌رود که در این مرحله حساس کنونی همگی با تدبیر و مسئولیت شناسی اقدام کنند تا کشورمان از بحران خارج شود.
منبع: ایرنا
برچسب ها: آزادی ، تاکید ، حزب الله ، اجرا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: