* ثبت ملی ۲۷۱ اثر تاریخی و طبیعی در استان البرز
پ
کد خبر : ۱۲۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷ -20 October 2019
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان البرز گفت: اکنون ۵۵۰ اثر تاریخی و طبیعی در این استان شناسایی شده که ۲۷۱ اثر آن به ثبت ملی رسیده و مابقی در نوبت ثبت هستند.
به گزارش «آزادی» ، حجت الاسلام و المسلمین فخرالدین صابری صبح یکشنبه در نشست زیر ساخت‌ها و فرصت‌های گردشگری البرز، اظهار داشت: استان البرز با توجه به دارا بودن آثار تاریخی بی شمار نیازمند راه اندازی موزه آثار تاریخی است.

وی با بیان اینکه اکنون هشت هزار اثر تاریخی استان البرز در موزه تهران نگهداری می‌شود، افزود: این آثار از جمله آثار کشف شده توسط باستان شناسان استان بوده و بیانگر قدمت تاریخی این استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان البرز با بیان اینکه اکنون ۲۶ طرح گردشگری در استان وجود دارد که سرمایه گذاران آماده همکاری هستند، تصریح کرد: برخی بروکراسی‌های اداری موجب شده است که سرمایه گزاری در حوزه گردشگری در استان به تعویف بیفتد و استان را از یک استان گردشگری به استان عبوری تبدیل کند.

صابری بیان کرد: حدود ۱۷۰ هکتار از باغستان کرج برای اجرای طرح‌های گردشگری برنامه ریزی شده است که تا کنون بخشی از اقدامات زیر ساختی برای آن انجام شده است.

وی در خصوص ظرفیت‌های صنایع دستی استان و ایجاد اشتغال پایدار برای هنرمندان این حوزه گفت: اکنون در استان ۲۴۰ کارگاه صنایع دستی زمینه اشتغال ۹۰۰ نفر را در البرز فرآهم کرده است و همچنین در حوزه مشاغل خانگی سه هزار شاغل در این حوزه و پنج آموزشگاه وجود دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری البرز خاطر نشان کرد: به همت اعضای شورای شهر و شهرداری ماهدشت یک بازارچه صنایع دستی متشکل از ۳۷ غرفه در این شهر فعال است.

وی افزود: تاکنون ۵۵۰ اثر تاریخی و طبیعی در این استان شناسایی شده که ۲۷۱ اثر آن به ثبت ملی رسیده و مابقی در نوبت ثبت قرار دارند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: