* نامه نخست وزیر عراق تسلیم بشار اسد شد
پ
کد خبر : ۱۲۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۳ -17 October 2019
«فالح الفیاض» مشاور امنیت ملی عراق امروز (پنج شنبه) در دیدار با «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه در دمشق نامه «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق را تسلیم رییس جمهوری سوریه کرد.
به گزارش«آزادی» ، نامه نخست وزیر عراق شامل موضوعاتی همچون راه‌های توسعه همه جانبه روابط بغداد- دمشق، مبارزه با تروریسم، تامین امنیت مرز‌ها در پی تحولات اخیر، گسترش همکاری‌های اقتصادی و بازگشایی گذرگاه‌های مرزی میان دو کشور است.

بشار اسد در این دیدار تاکید کرد که طمع ورزی‌های خارجی در منطقه ما همواره وجود داشته و تجاوز مجرمانه ترکیه به خاک سوریه را می‌توان در زمره این طمع ورزی‌ها دانست که با وعده‌ها و شعار‌های دروغین علیه کشور ما راه انداخته شده است.

اسد خاطرنشان کرد که سوریه تاکنون بار‌ها پاسخ تجاوز‌های همپیمانان تروریست ترکیه را داده و در آینده هم با تمامی ظرفیت‌ها و امکانات قانونی خود در تمامی مناطق سوریه پاسخ این تجاوز‌ها را خواهد داد.

مشاور امنیت ملی عراق هم در این دیدار بر همکاری مشترک دو کشور در همه زمینه‌ها برای تحقق منافع دو ملت عراق و سوریه و تامین امنیت برای دو کشور تاکید کرد.

پیش‌تر یک مقام نظامی عراقی گفته بود که حدود ۱۰ هزار سرباز و نیروی امنیتی به مرز‌های عراق و سوریه در غرب موصل مشرف به استان‌های "دیر الزور" و "الحسکه" سوریه اعزام شده اند تا در صورت بروز هرگونه شرایط اضطراری و احتمال نفوذ تروریست‌های داعش به عراق آماده باشند.

تکاپوی کنونی عراق در این زمینه در حالی است که ترکیه هفدهم مهر ماه جاری از آغاز عملیات نظامی علیه شمال سوریه خبر داد؛ سوریه این اقدام را تجاوز و اشغالگردی برشمرده و اعلام کرد با آن مقابله خواهد کرد.
منبع: ایرنا
برچسب ها: آزادی ، نخست وزیر ، عراق ، تسلیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: