* پیدایش مجدد داعش پیامد حمله ترکیه به شمال سوریه
پ
کد خبر : ۱۲۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲ -14 October 2019
یورش نظامی ترکیه به شمال سوریه که چهارشنبه هفته گذشته با عنوان نبرد با نیرو‌های دمکراتیک سوریه (قسد) آغاز شد، باعث نمایان شدن نشانه‌های پیدایش مجدد گروه تروریستی داعش در این کشور شده است.
به گزارش«آزادی» تارنمای شبکه تلویزیونی اسکای نیوز امروز (دوشنبه) با اعلام این مطلب افزود: در واقع می‌توان گفت: رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با این اقدام خود بار دیگر به داعش در سوریه حیات بخشیده است.

بر اساس این گزارش، اردوغان در سال ۲۰۱۴ با گشودن مرز‌های ترکیه جهت ورود گروه‌های تروریست خارجی به سوریه باعث تسلط داعش بر منطقه‌ای به مساحت کشور انگلیس در سوریه شد.

اسکای نیوز معتقد است که عملیات نظامی ترکیه با برداشتن فشار‌ها از روی گروه‌های تندرو تروریست و بر هم زدن معادلات و آرامش نسبی برقرار شده ظرف دو سال گذشته باعث آشفته شدن اوضاع در سوریه خواهد شد. آشوب حاصل از حمله ترکیه باعث پیدایش رخنه‌هایی در سوریه خواهد شد که عناصر داعش موجود در منطقه می‌توانند از آن سوء استفاده کنند.

شبکه مزبور افزود: به نظر می‌رسد آنکارا برای پایان دادن به وضعیت موجود طرح و نقشه‌ای ندارد و هدف اصلی اش از بین بردن منطقه کردستان است که ظرف چند دهه گذشته برای ترک‌ها مایه آزار و اذیت شده بود بدون آنکه به پیامد‌های حاصل از آن در منطقه اهمیت بدهد.

اسکای نیوز خاطرنشان کرد: پیامد‌های حاصل از تهاجم نظامی ترک‌ها به تدریج در حال نمایان شده است که فرار ۸۰۰ نفر از خانواده‌های داعش به دنبال بمباران اردوگاه عین عیسی توسط جنگنده‌های ترکیه اولین نشانه آن به شمار می‌رود.

این شبکه خبری پیش بینی کرد که اوضاع به دنبال بمباران اطراف زندان‌ها و اردوگاه‌های محل استقرار خانواده‌های داعشی بیش از پیش وخیم‌تر خواهد شد. ناظران سیاسی معتقدند آنکارا با این اقدام خود در صدد فراهم آوردن زمینه برای رفت و آمد آسان‌تر داعشی‌ها در منطقه است.

هر چند ترکیه در خصوص مهار خطر داعش به کشور‌های منطقه اطمینان خاطر داده است، اما نشانه‌های نمایان شده حکایت از آن دارد که آنکارا در حال بازگرداندن خطر خونباری است که منطقه سالیان سال از آن رنج برده است.۸۷
منبع: ایرنا
برچسب ها: آزادی ، پیدایش ، داعش ، حمله ، سوریه
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: