* صادرات گمرکات کردستان ۱۵ درصد افزایش یافت
پ
کد خبر : ۱۲۴۷۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴ -14 October 2019
میزان صادرات خروجی از گمرکات استان کردستان در ۶ ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته از نظر وزنی ۱۵ درصد افزایش داشته است.
به گزارش«آزادی» بازارچه سیرانبند بانه، گمرک باشماق و سنندج در زمینه صادرات کالا در استان فعال هستند و صادرات سایر گمرکات هم از طریق گمرک‌های بانه و باشماق انجام می‌شود، گمرک باشماق رتبه ۱۹ و گمرک سنندج هم رتبه ۳۴ را از بین ۱۰۶ گمرک کشور از لحاظ ارزش صادرات انجام شده در ۶ ماهه امسال کسب کردند.

مدیر کل گمرکات کردستان روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۱۶۹ هزار و ۲۰۹ تن کالا به ارزش ۷۲ میلیون و ۲۴۸ هزار و ۹۲۰ دلار از بازارچه سیرانبند بانه و ۱۱ هزار و ۸۲۵ تن به ارزش پنج میلیون و ۴۷۰ هزار و ۲۰۵ دلار از گمرک سنندج در ۶ ماهه امسال صادرات انجام شده است.

بختیار رحمانی‌پور اضافه کرد: میزان صادرات انجام شده از گمرک باشماق هم در این مدت ۳۸۰ هزار و ۴۳۰ تن به ارزش ۲۴۲ میلیون و ۵۲۰ هزار و ۳۳۹ دلار بوده است.

وی افزود: میزان صادرات انجام شده از بازارچه سیرانبند بانه و گمرک‌های سنندج و باشماق از ابتدای امسال تا پایان شهریور در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته از لحاظ وزنی ۱۶ درصد و از نظر ارزش دلاری هم ۱۰ درصد افزایش داشته است.

مدیر کل گمرکات کردستان گفت: میزان صادرات سایرگمرکات انجام شده در ۶ ماهه امسال از گمرک باشماق و بازارچه سیرانبند بانه به ترتیب ۴۷۳ هزار و ۵۸۱ تن به ارزش ۳۰۰ میلیون و ۱۲۴ هزار و ۳۰۴ دلار و ۲۸ هزار و ۷۸۸ تُن به ارزش چهار میلیون و ۹۲۱ هزار و ۷۶۵ دلار بوده است.

رحمانی‌پور یادآور شد: میزان صادرات سایرگمرکات انجام شده در این مدت نسبت به ۶ ماهه سال گذشته از لحاظ وزنی ۱۴ درصد و از نظر ارزش دلاری هم یک درصد افزایش پیدا کرده است.

وی اظهار داشت: کل صادرات خروجی از گمرکات استان در ۶ ماهه امسال یک میلیون و ۶۳ هزار و ۸۳۳ تن به ارزش ۶۲۵ میلیون و ۱۶۱ هزار و ۲۲۹ دلار بوده است.

مدیر کل گمرکات کردستان افزود: میزان صادرات خروجی از گمرکات استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته از نظر وزنی ۱۵ درصد و از لحاظ ارزش دلاری هم پنج درصد رشد یافت.

مرز رسمی باشماق مریوان در کردستان یکی از مهمترین مرز‌های رسمی زمینی ایران با اقلیم کردستان عراق به شمار می‌آید.

گمرکات استان کردستان با شعبه‌های فعال در سنندج، باشماق مریوان، سیرانبند بانه به فعالان اقتصادی خدمات گمرکی ارائه می‌کند.

گمرک سیرانبند و باشماق از مرز‌های گمرکی فعال رسمی و بین المللی استان هستند و گمرک مریوان در زمینه ترانزیت، صادرات، امور مسافری و مقدار قابل توجهی در بخش واردات فعال است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: