* «تماشاچی» بودن در ماجرای مینو خالقی و گشت نامحسوس کار دست رحمانی می‌دهد؟
کد خبر : ۱۲۲۲
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷ -24 April 2016
عملکرد وزیر کشور در دو مقطع حساس با انتقادات شدید همراه شد
هنوز رحمانی فضلی از زیر بار انتقادات در خصوص ماجرای «مینو خالقی» خلاص نشده بود که یک رژه هفت هزار نفری از ماموران گشت نامحسوس اخلاقی بار دیگر موج انتقادات را از وزیر دولت تدبیر و امید به راه انداخت تا منتقدان وزیر را به یک «تماشاچی صرف» تشبیه کنند که در حوزه اختیارات و فعالیت‌هایش هرکس هرکاری که دلش می‌خواهد می‌کند.
هنوز رحمانی فضلی از زیر بار انتقادات در خصوص ماجرای «مینو خالقی» خلاص نشده بود که یک رژه هفت هزار نفری از ماموران گشت نامحسوس اخلاقی بار دیگر موج انتقادات را از وزیر دولت تدبیر و امید به راه انداخت تا منتقدان وزیر را به یک «تماشاچی صرف» تشبیه کنند که در حوزه اختیارات و فعالیت‌هایش هرکس هرکاری که دلش می‌خواهد می‌کند. 

به گزارش تابناک دیلی، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده مردم رشت یکی از منتقدان است که امروز به کنایه به رحمانی فضلی گفت« اگر وزير كشور در موضوع ابطال آراى مينو خالقى و گشت نامحسوس كوتاهى كند و فقط نقش تماشاگر را داشته باشد وى را استيضاح خواهيم كرد.». بحث استیضاح رحمانی فضلی را البته اول بار علی مطهری کلید زد.

 نماینده منتقد مجلس که غالبا خطوط قرمز را می‌شکند و این‌بار هم در خصوص ورود شورای نگهبان به ماجرای آرا مینو خالقی ضمن نوشتن یک نامه شجاعانه به این شورا وزیر کشور را تهدید کرد که اگر اعتبارنامه مینو خالقی را صادر نکند از سوی مجلس استیضاح خواهد شد.

 حالا با سکوت ادامه‌دار وزیر کشور در ماجرای مینو خالقی و باز شدن ماجرای گشت نامحسوس به زندگی مردم دیگر نمایندگان هم از عملکرد رحمانی فضلی انتقاد کرده و سخن از استیضاح او به میان می‌آورند. غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی یکی از این نمایندگان است در گفت‌وگویی با تابناک از شورای نگهبان خواسته تا قضاوت درباره نمایندگان مجلس و منتخبان ملت را به نماینده‌های مردم بسپارند و از وزیر کشور هم خواسته به وظایف قانونی خود عمل کند.

غلامعلی جعفر زاده ایمن آبادی در گفت‌وگو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: احساس می‌شود که وزیر کشور در روزهای اخیر کوتاهی‌های زیادی کرده‌اند البته احتمال مماشات وزیر کشور با اتفاقات رخ‌داده نیز وجود دارد اما به‌هرحال وزیر کشور وظایف قانونی خود را انجام نمی‌دهد.
این نماینده مجلس درباره منتخب مردم اصفهان گفت: رأی را که مردم اصفهان به مینو خالقی یا هر نماینده دیگری داده‌اند اگر قرار است ابطال شود باید توسط نماینده‌های ملت ابطال شود، این‌ یک بحث کاملاً حقوقی است و ما هم از شورای نگهبان این درخواست را کرده‌ایم و هم از وزارت کشور و اگر مستنداتی دراین‌باره وجود دارد، باید توسط نمایندگان مجلس موردبررسی قرار گیرد.


این نماینده مجلس گفت: نمایندگان انتظار دارند وزارت کشور برحسب وظیفه قانونی که دارد باید اعتبارنامه خانم خالقی را تنظیم و به مجلس شورای اسلامی ارسال کند تا مجلس در خصوص این موضوع اظهارنظر کند. و در غیر این صورت وزیر در این مورد کوتاهی کرده است و به‌زودی باید به نمایندگان مجلس پاسخگو باشد.

جعفر زاده درباره احتمال استیضاح وزیر کشور در مجلس دهم نیز گفت: ما درخواست‌های خود را به وزیر کشور داده‌ام اما اگر وزیر کشور درباره این نگرانی‌ها اقدام مشخصی انجام ندهد و پاسخ قانع‌کننده‌ای به مجلس ندهد نمایندگان وزیر را قطعاً استیضاح خواهند کرد.

این نماینده گفت: درخواست ما از شورای نگهبان این است که قضاوت درباره نمایندگان مجلس و منتخبان ملت را به نماینده‌های مردم بسپارند این حقوق اساسی مردم ایران است و وزیر باید به این مطالبه پاسخ روشن دهد.

جعفرزاده در بخش دیگر سخنان خود به موضوع دومی که موجب اعتراض نمایندگان به اقدامات وزیر کشور شده اشاره کرد و در خصوص گشت نامحسوس نیز گفت: حدود یک هفته است که نمایندگان دراین‌باره مشغول فکر کردن هستند اما هرچقدر دراین‌باره فکر کردیم به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم، گشت نامحسوس احساس ناامنی در جامعه ایجاد خواهد کرد این در حالی است که پلیس باید امنیت را در جامعه ایجاد کند نه اینکه امنیت افراد را از بین ببرد.

این نماینده گفت: با این کار پلیس یک ناامنی روانی در جامعه ایجادشده است، مردم همه از هم می‌ترسند، مردی که باید با آرامش در کنار یکدیگر زندگی کنند از هم واهمه دارند، این اقدام پلیس اصلاً کار درستی نبوده و باید از انجام آن جلوگیری کرد.

وی گفت: وزارت کشور باید در خصوص این موضوع پاسخگو باشد و این دو نقص بزرگ به همراه نقیصه‌های دیگر ازجمله ضعف وزارت کشور در قبال مصرف مواد مخدر، وضعیت شهرداری‌ها که اکنون یک وضعیت کاملاً رهاشده‌ای دارند و هر کار دلشان بخواهد بر سر مردم می‌آورند و چندین موارد دیگر باید روشن شود.

جعفر زاده درباره وظیفه وزارت کشور در قبال این تصمیم پلیس نیز گفت: وزارت کشور در این مورد دخالت چندانی نداشته و ظاهراً نیروی انتظامی وی را دور زده است و برای خودش تصمیم گرفته است، اما این برای مجلس قابل‌قبول نیست و نشان دهند ضعف وزارت کشور است.

نماینده منتخب مردم رشت، گفت: ایران کشوری است که در آن محیط زندگی و حیات‌وحش توسط ۲۷۰۰ نفر کنترل می‌شود حال چگونه است که برای کنترل مردم آن باید ۷۰۰۰ نفر به‌صورت نامحسوس مواظبت کنند و مردم را بپایند، نکته دیگر این است که مکانیزمی برای این کار در نظر گرفته نشده است.

وی در پایان گفت: با بگیروببند و ببر که کاری از پیش نمی‌توان برد، در حال حاضر ۳۷ سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد، ما متأسف هستیم که بعدازاین مدت به چه روزی افتاده‌ایم که هفت هزار نفر مأمور مخفی باید مراقب  مردم پایتختمان باشد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: