* دیجیتال مارکتینگ چه برتری بر دیگر روش‌‌های مارکتینگ دارد؟
کد خبر : ۱۲۰۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۸ -01 October 2019
این روزها دیگر دیجیتال مارکتینگ عبارتی تازه و ناشناخته نیست و اغلب صاحبان و فعالان حوزه کسب و کار با انواع دیجیتال مارکتینگ آشنا هستند یا از روش‌های آن برای پیشرفت کسب و کار خود سود برده‌اند.

این روزها دیگر دیجیتال مارکتینگ عبارتی تازه و ناشناخته نیست و اغلب صاحبان و فعالان حوزه کسب و کار با انواع دیجیتال مارکتینگ آشنا هستند یا از روش‌های آن برای پیشرفت کسب و کار خود سود برده‌اند.


در یک جمله کوتاه دیجیتال مارکتینگ نوعی بازاریابی است که در آن از فناوری‌های دیجیتال استفاده می‌شود و بستر آن اینترنت است.
در این نوشته برتری‌ها و مزایای این نوع مارکتینگ را بر سایر روش‌های تبلیغات می‌‌خوانید.


۱. در دیجیتال مارکتینگ مخاطبان انبوه دارید

محدودیت‌های یک پیام تبلیغاتی محیطی را در اینجا ندارید. مخاطب شما با فاصله جغرافیایی محدود نمی‌شود. وبسایت شما از همه جا قابل دسترسی است.


هر کس که موبایل دارد یا از اینترنت استفاده می‌کند مخاطب بالقوه شماست. پس گستره مخاطبان شما بسیار با تبلیغات محیطی فاصله دارد.


۲. به بازارهای جدید می‌رسید
دسترسی شما به بازارهای جدید از طریق ابزارهای دیجیتال ممکن می‌شود. بازارهایی که شاید رقبای شما به آن دسترسی نداشته‌اند یا به آن فکر نکرده‌اند.


۳. امکان ایجاد محتوای تبلیغاتی شخصی شده دارید
بر خلاف تبلیغات آفلاین، شما می‌توانید گروه مخاطبان خود را دقیق نشانه بگیرید و محتوای تبلیغاتی را به صورت رندوم پخش نکنید.
در بسیاری از ابزارهای آنلاین تبلیغات، این امکان وجود دارد که محتوای تبلیغاتی را بر مبنای سن، جنسیت، شغل، تمایلات و علاقه‌ها، درآمد و سایر خصوصیات فردی مخاطب‌ها شخصی‌سازی کنید.


۴. کمتر هزینه می‌کنید
همین‌قدر بدانید که گاهی ممکن است هزینه یک بیلبورد در تبلیغات محیطی برابر با هزینه یک سال کمپین همه جانبه دیجیتال مارکتینگ باشد. بازدید یا به اصطلاح ایمپرشن آن هم که قابل مقایسه با بیلبورد خیابانی نیست. پس تبلیغات دیجیتال به شدت هزینه را کاهش و بازخورد را افزایش می‌دهد.


۵. همه چیز در دیجیتال مارکتینگ قابل اندازه‌گیری است
اثرگذاری تبلیغات آفلاین بر اساس حدس و گمان تخمین زده می‌شود و هیچ وقت اثر آن‌ بر فروش قابل اندازه‌گیری نیست، اما در تبلیغات آنلاین همه فاکتورها را می‌توانید اندازه بگیرید.


از تعداد بارهای نمایش داده شدن تا سن و جنسیت بازدیدکننده و زمانی که روی تبلیغ مانده و اینکه روی لینک‌ها کلیک کرده و به فروش رسیده یا نه، همه را می‌توان در دیجیتال مارکتینگ با اعدادی دقیق اندازه گرفت.


۶. تنوع رسانه و کانال تبلیغی
در بازاریابی دیجیتال روش‌ها و کانال‌های بسیار متنوعی پیش روی شما قرار دارد که با توجه به بودجه و اقتضائات کسب و کارتان می‌توانید یک یا چند تا از آن‌ها را برای تبلیغ در نظر بگیرید.


ممکن است طراحی وبسایت و کار کردن روی سئو برای شما مفیدتر از هر چیز دیگری باشد. ممکن است تنها از طریق بازاریابی شبکه‌های اجتماعی به هدف خود برسید.


یا تبلیغات گوگلی ممکن است که برای شما نتیجه بهتری به ارمغان بیاورد. اینکه کدام‌یک از این روش‌ها یا همه آن‌ها همزمان برای شما لازم است یا خیر، در بررسی‌های اولیه و مشاوره با یک متخصص دیجیتال مارکتینگ مشخص می‌شود.


۷. سرعت در انتشار
پیام‌های تبلیغاتی در قالب‌های مختلف می‌توانند بسیار سریع در شبکه‌های اجتماعی یا وبسایت‌ها پخش شوند و هیچ محدودیتی از نظر زمان و مکان ندارند.


۸. امکان برندینگ حتی برای کسب و کارهای کوچک
در تبلیغات سنتی تنها شرکت‌های بزرگ می‌توانستند برندسازی کنند و هزینه‌های هنگفتی در راه ساختن هویت برند و معرفی آن بکنند.
ولی در حال حاضر با استفاده‌ از امکانات اینترنت و فضاهای دیجیتال می‌توانید با صرف هزینه بسیار کمتر و به کار گیری افراد محدودتر در فضای مجازی برندسازی کنید.


متخصصان ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ پنتا برای مشاوره و شروع کار تبلیغات آنلاین در خدمت شما هستند.

دیجیتال مارکتینگ چه برتری بر دیگر روش‌‌های مارکتینگ دارد؟

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: