* چین به دنبال نفت در اعماق دریای جنوبی
پ
کد خبر : ۱۲۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹ -30 September 2019
در شرایطی که منازعات مرزی و ارضی چین در دریای جنوبی با آمریکا افزایش یافته است، پکن از استقرار تجهیزات برای اکتشاف نفت در اعماق این پهنه آبی خبر داد.
 در شرایطی که منازعات مرزی و ارضی چین در دریای جنوبی با آمریکا افزایش یافته است، پکن از استقرار تجهیزات برای اکتشاف نفت در اعماق این پهنه آبی خبر داد.

به گزارش «آزادي» تارنمای «چانگ آنجین» چین روز دوشنبه گزارش کرد کشتی «اوشین اویل» ۹۸۲ چین به منطقه اعزام شده است تا در عمق ۵ هزار متری بستر آب‌های دریای جنوبی نفت خام اکتشاف کند.

گزارش می‌افزاید چین بخش اعظم انرژی مورد نیازش را از خارج وارد می‌کند و برای کاهش وابستگی به نفت خام به استخراج آن در اعماق آب‌های دریای جنوبی روی آورده است.

این رسانه چینی افزوده است کشف نفت خام در دریای جنوبی بخصوص در آب‌های عمیق، مشکلات فراوانی دارد، اما تجهیزات لازم برای این کار به منطقه فرستاده شده است.

کشتی مذکور مجهزترین کشتی چین برای کشف نفت در آب‌های عمیق است و عملیات فعلا در عمق ۳ هزار متری دریای جنوبی شروع شده است.

محل دقیق اکتشافات نفتی مشخص نیست، اما این خبر در حالی منتشر می‌شود که چین خود را برای برگزاری مراسم هفتادمین سالگرد تاسیس چین نو در روز اول اکتبر مصادف با روز ملی (۹ مهر ۱۳۹۸) آماده می‌کند.

چین از سال ۲۰۱۶ میلادی اکتشافات نفتی را افزایش داده و پس از جنگ تجاری با آمریکا در یک سال گذشته و حمله به تاسیسات نفتی عربستان نگرانی‌ها از وابستگی فزاینده به نفت وارداتی بیشتر شده است.

گزارش‌ها حاکی است دریای جنوبی دارای ۱۹۰ هزار میلیارد فوت مکعب گاز طبیعی و ۱۱ میلیارد بشکه نفت است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: