* سخنان وزير در خصوص بازنشستگان شاغل در «صمت»
پ
کد خبر : ۱۲۰۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷ -30 September 2019
هیچ بازنشسته‌ای در وزارت «صمت» مشغول به کار نیست
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: هیچ فرد بازنشسته‌ای در وزارت صنعت، معدن و تجارت مشغول به کار نیست و ما به جد قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان را اجرا کرده‌ایم.

به گزارش «آزادي» ، رضا رحمانی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤال سید ناصر موسوی لارگانی مبنی بر علت استمرار به‌کارگیری بازنشستگان در این وزارتخانه اظهار داشت: امروز به جرأت می‌گویم که در وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت هیچ فرد بازنشسته‌ای مشغول به کار نیست، اما ما در یکسری از شرکت‌ها سهام داریم و این وزارتخانه دارای شرکت‌های تابعه است که ممکن است بازنشستگانی در آنجا مشغول به کار باشند.

وی ادامه داد: ما درباره این شرکت‌ها هم استعلام و نتیجه استعلام خود را به نهادهای ذیربط ارائه کردیم و سؤال مذکور در کمیسیون اصل ۹۰ و صنایع و معادن مجلس مطرح شد؛ در آن جلسات مسئولان بازرسی کشور، مرکز پژوهش‌ها و اداره قوانین اعلام کردند که بازنشسته‌ای در این وزارتخانه وجود ندارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در حال حاضر برخی افراد شبهه‌ای را مطرح می‌کنند مبنی بر اینکه در مورد شرکت‌های تابعه‌ای، چون فولاد مبارکه و شرکت مس، افراد یا باید مشمول ماده ۵ خدمات کشوری باشند یا آنکه از بودجه دولتی استفاده کنند و برخی از افراد هم گفتند اگر دولت در مدیریت آن‌ها دخالتی کرده، پس مشمول این قانون می‌شود.

رحمانی تصریح کرد: بر این اساس در وزارت صنعت، معدن و تجارت هیچ بازنشسته‌ای به کار خود ادامه نمی‌دهد و ما به طور کامل به قانون عمل کردیم. بنده به معاونت‌های مربوطه ابلاغ کرده‌ام که قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان به طور جدی اجرا شود و تأکید کردم که بازنشستگان از سِمَت خود کنار بروند.

وی با اشاره به اینکه حتی در شرکت تابعه ایمیدرو ۶۴ بازنشسته تسویه‌حساب کرده‌اند، گفت: جوانگرایی سیاست اصلی ماست و بنده در انتصاب‌هایی که در وزارت صمت داشتم، این مسئله را مورد توجه جدی قرار دادم.
منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: