* سخنان رئیس جمهوری، دفاع مقتدرانه از منافع ملی بود
پ
کد خبر : ۱۲۰۰۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹ -29 September 2019
سخنان رئیس جمهوری کشورمان در مجمع عمومی سازمان ملل دفاع مقتدرانه از منافع ملی و ارزش‌های ملت بزرگ ایران بود.
به گزارش «آزادی» عنایت الله رحیمی، یکشنبه در جلسه شورای کشاورزی استان در شیراز افزود: در جریان این سفر بسیاری از سران کشور‌های مهم دنیا به دنبال این بودند که دیداری با رییس جمهوری کشورمان داشته باشند که این بیانگر اهمیت و جایگاه کشور در منطقه و جهان است.
وی ادامه داد: اینکه دکتر روحانی با اقتدار مواضع جمهوری اسلامی را مطرح می‌کند به پشتوانه مردم و با توجه به راهبری‌های رهبر معظم انقلاب و پشتوانه نیرو و توان داخل در همه عرصه‌ها است.


لزوم تدوین نقشه راه کشاورزی
استاندار فارس، ضمن تاکید بر لزوم تدوین نقشه راه کشاورزی بر مبنای تحقیقات علمی بیان کرد: اگر بخواهیم در تنگنا‌های حوزه کشاورزی بر مسائل و مشکلات غلبه کنیم باید به سمت کشاورزی دانش‌بنیان حرکت کنیم که این مهم نیز با بهره‌گیری از توان و تخصص دانشگاه و همچنین مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی جهاد کشاورزی محقق خواهد شد.
او اظهار داشت: تحقیقات و پژوهش‌های علمی حوزه کشاورزی باید از کاغذ و کتابخانه خارج و در عمل اجرایی شود.
استاندار فارس اضافه کرد: استادان و متخصصان مراکز علمی و دانشگاهی در حوزه کشاورزی باید همچون حوزه صنعت برای تقویت ارتباط دانشگاه و کشاورزی وارد عمل شوند.
رحیمی، خواستار افزایش سایبان‌گذاری بر روی اراضی کشاورزی فارس شد و گفت: هم‌اینک بر روی ۱۴۶ هکتار از اراضی کشاورزی استان سایبان ایجاد شده که با توجه به تاثیر ۳۰ تا ۵۰ درصدی در کاهش مصرف آب، تعدیل دما و جلوگیری از خسارت پرندگان باید با هدفگذاری دقیق به دنبال افزایش سایبان‌ها باشیم.
وی اجرای طرح‌های آبخیزداری را نیز مهم برشمرد و گفت: در همین ارتباط تفاهم‌نامه‌ای با سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور در زمینه تخصیص ۶۷ میلیارد تومان اعتبار به این امر منعقد کرده‌ایم.
رحیمی، از متولیان منابع طبیعی و اعضای شورا‌های برنامه‌ریزی شهرستان‌های استان خواست در جذب اعتبارات ملی این حوزه نهایت کوشش خود را به کار گیرند.
او بیان کرد: قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی همچون گندم، کلزا و چغندر قند نیز باید به شکلی عادلانه تعیین شود تا کشاورز متضرر نشود.
استاندار فارس افزود: در این زمینه مکاتباتی با معاون اول رییس جمهوری، وزارت جهاد کشاورزی ودیگر نهاد‌های مربوطه داشته ایم.
وی گفت: از آنجا که نحوه خرید چغندر و پرداخت هزینه آن از سوی کارخانه‌های قند مشکلاتی را به وجود آورده لذا از رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان می‌خواهیم که تدابیری برای حل این مشکل اتخاذ کنند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: