* طرح واکسیناسیون طیور بومی در استان قزوین
پ
کد خبر : ۱۱۹۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴ -29 September 2019
مدیرکل دامپزشکی استان قزوین گفت: طرح واکسیناسیون طیور بومی با اولویت واکسینه کردن طیور مناطق اطراف واحد‌های استراتژیک در استان عملیاتی می‌شود.
به گزارش«آزادی» ، دومین جلسه کارگروه آفات و امراض دامی قزوین ظهر یکشنبه در دامپزشکی قزوین برگزار شد.

حمید زینالی در این جلسه ضمن اعلام تخصیص اعتبار برای انجام واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل اظهارداشت: واکسیناسیون طیور بومی با اولویت واکسینه کردن طیور مناطق اطراف واحد‌های استراتژیک مانند واحد‌های پرورش مرغ اجداد و مادر آغاز خواهد شد.

وی بیان کرد: امیدواریم با همکاری تشکل‌ها و دستگاه‌های اجرایی ذیربط بتوانیم تمام طیور بومی استان را علیه بیماری نیوکاسل واکسینه کنیم.


زینالی همچنین بر هویت دار کردن دام‌ها تاکید کرد و افزود: با اجرای طرح پلاک کوبی دامها، کنترل ضوابط بهداشتی
و قرنطینه‌ای در دامداری‌ها دقیق‌تر خواهد شد و با همکاری دهیاری‌ها باید بتوانیم این طرح را در سطح استان برای دامداری‌های روستایی و سنتی هم اجرا کنیم.

حمیدی دبیر کارگروه کمیته آفات و امراض دامی هم در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت بیماری‌های لمپی اسکین، شاربن، هاری و همچنین عارضه نکروز پیش رونده انتهایی در دام در نیمه اول امسال ارائه کرد و گفت: اقدامات پیشگیرانه و کنترلی از جمله واکسیناسیون، انجام بررسی‌های میدانی، پایش و مراقبت فعال و همچنین برگزاری برنامه‌های آموزشی و ترویجی توسط دامپزشکی استان صورت گرفته است.

وحید ابراهیم نژاد رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور دامپزشکی استان هم اظهارداشت: اجرای طرح مایه کوبی طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل اجرا شده و پس از بررسی و تامین اعتبار، طرح یادشده با همکاری اتحادیه و تعاونی مرغ گوشتی و تخمگذار استان در روستا‌های اطراف مزارع صنعتی طیور همه شهرستان‌های استان اجرا خواهد شد.

در ادامه این جلسه اعضاء کارگروه نیز در خصوص موضوعات مختلف از جمله لزوم همکاری همه جانبه دستگاه‌های اجرایی دخیل در پیشگیری و کنترل بیماری‌های دام و طیور، تخصیص ردیف اعتباری پیشگیری از بیماری‌ها در بودجه استان با توجه به قانون جدید مدیریت بحران کشور تبدال نظر کردند.
منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: