* ساماندهی قیمت نان/ رعایت منافع مردم و نانوایی‌ها
پ
کد خبر : ۱۱۹۳۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲ -28 September 2019
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران با اعلام قیمت انواع نان‌های سنتی در استان تهرام گفت: ساماندهی قیمت نان در راستای رعایت منافع مردم و نانوایی‌ها است.
به گزارش«آزادی»، محمد امامی امین، صبح شنبه در جلسه شورای آرد و نان استان تهران طی سخنانی اظهار داشت: در تامین آرد مورد نیاز موکب‌های اربعین حسینی مشکلی وجود ندارد.

امامی امین بیان داشت: بر اساس مصوبه تنظیم بازار کشور جدول قیمت نان‌های سنتی از سوی استانداری تهران به سازمان صمت استان ابلاغ شده است، قیمت نان‌ها و وزن چانه و آرد و قیمت‌ها مشخص است و ظرف مدت یک هفته همه نانوایی‌ها باید بنر قیمت نان‌ها و وزن چانه‌ها قیمت افزودنی‌های درخواستی مشتری در جایی که قابل دید برای مردم باشد نصب کند.

وی با تاکید بر اینکه فرمانداری‌ها باید نسبت به تشکیل جلسه شورای آرد ونان در شهرستان متبوع اقدام کنند گفت: بسیاری از نانوایی‌ها دیگر قدرت اداره نانوایی را نداشتند و ساماندهی قیمت نان نیز در راستای رعایت منافع مردم و نانوایی‌ها صورت گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران در ادامه از ابلاغ مصوبه ساماندهی قیمت نان به زودی خبر داد و عنوان داشت: به محض ابلاغ نظارت‌ها و بازرسی‌ها آغاز می‌شود و در صورت بروز هرگونه تخلف، کم فروشی یا گران فروشی با اتحادیه و واحدمتخلف برخورد قضایی خواهد شد.

وی در خصوص قیمت‌های اعلام شده برای نان‌های سنتی نیز اظهار داشت: قیمت نان سنگک ۲ رو کنجد یک هزار و یک رو کنجد ۵۰۰ تومان برای نان سنگک ویژه سقف قیمت در نظر گرفته شده با ۲۵ گرم افزایش چانه ۳ هزار تومان مجموع نان آزادپز با ۲ رو کنجد ثبت شود و نان بربری و تافتن و کلا نان‌های سنتی به دلیل عدم افزایش قیمت طی چند سال اخیر وزن چانه کاهش پیدا کرده بود و این افزایش قیمت با توجه به افزایش حجم چانه و وزن نان افزایش قیمتی نیست و با این اصلاحیه افزایش چندانی نداشتیم و ساماندهی نان‌های سنتی را داشته ایم.
منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: