* مصوبه برای توسعه محدوده منطقه آزاد ارس ابلاغ شد
پ
کد خبر : ۱۱۸۱۳
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۱ -22 September 2019
نماینده مرند و جلفا در مجلس از ابلاغ مصوبه هیات دولت برای توسعه محدوده منطقه آزاد به استانداری آذربایجان شرقی، فرمانداری‌های مرند و جلفا و منطقه آزاد ارس خبر داد
به گزارش«آزادی»محمد حسن نژاد، در گفتگو با خبرنگار مهر، ابراز داشت: هیات وزیران در جلسه شهریورماه امسال به پیشنهاد دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی و به استناد ماده واحده قانون ایجاد مناطق آزاد تجاری – صنعتی آبادان، خرمشهر، جلفا و بندرانزلی و ماده واحده قانون توسعه محدوده منطقه آزاد ارس را تصویب کرد.

وی با بیان اینکه این تصویب نامه با امضای اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شده است، افزود: براین اساس، محدوده منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس به مساحت ۷۱ هزار و ۸۴۸ هکتار شامل محدوده جلفا، هادیشهر، مرند به مساحت ۴۰ هزار و ۱۹۴ هکتار، محدوده سیه رود – ایری به مساحت ۳۳۲ هکتار، محدوده نوردوز به مساحد ۵۶۷ هکتار، محدوده خداآفرین به مساحت ۵ هزار و ۶۸۰ هکتار و محدوده قلی بگلو به مساحت ۲۵ هزار و ۷۵ هکتار تعیین می‌شود.

نماینده مرند و جلفا در مجلس تصریح کرد: حذف و اصلاح تداخل محدوده مدنظر پیشنهادی سازمان منطقه مذکور برای توسعه با مرز منطقه حفاظت شده مراکان و پناهگاه حیات وحش کیامکی، حذف و اصلاح محدوده تداخلی مصوب منطقه یاد شده در محدوده پارک ملی کنتال و پناهگاه حیات وحش کیامکی از جمله شرایط ذکر شده در این تصویب نامه هیات وزیران است.



حسن نژاد اذعان داشت: بخشی از اراضی مصوب این منطقه در محدوده شهر جلفا براساس توافقات قبلی به سازمان حفاظت محیط زیست با نمایندگی صندوق محلی محیط زیست ظرف یک ماه واگذار می‌شود.

وی همچنین گفت: در مورد بخشی از اراضی مصوب منطقه در محدوده شهر جلفا حوالی دشت گلفرج که با منطقه حفاظت شده مراکان تداخل دارد صرفا جهت اجرای برنامه مدیریتی منطقه حفاظت شده مراکان با نظر و استعلام سازمان حفاظت محیط زیست اقدام خواهد شد.

این نماینده مجلس با اشاره به وضعیت فرودگاه پیشنهادی در این منطقه ابراز داشت: سازمان حفاظت محیط زیست به همکاری با منطقه جهت احداث فرودگاه در صورت تصویب گزارش ارزیابی اثرات زیست محیطی پس از طی مراحل قانونی متعهد شده است.

حسن نژاد در پایان تاکید کرد: این منطقه از راه ارتباطی سایت اصلی جلفا به سایت پیشنهادی هادیشهر، صرفا برای دسترسی به محدوده‌های منطقه بهره برداری کرده و هرگونه حصار کشی و تعریض راه ممنوع است.
منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: