* گوجه گران سال گذشته رب را گران کرد
پ
کد خبر : ۱۱۸۱۱
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷ -22 September 2019
قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی با بیان اینکه بخش غالب تثبیت و آرامش بازار متاثر از ثبیت نرخ ارز است، گفت: بخشی از رب گوجه‌گوجه گران سال گذشته رب را گران کرد های تولیدی با قیمت بالا مربوط به گوجه فرنگی‌های به قیمت پارسال است که ۴ تا ۵ هزار تومان فروخته شده است.
به گزارش «آزادی» ، معدن و تجارت، حسین مدرس خیابانی قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانیگفت: بخشی از کالا‌ها با ارز ۴۲۰۰ تومانی که همان ارز دولتی است تامین می‌شوند، این کالا‌ها در واقع کالا‌های ضروری و اساسی کشور هستند که مشمول قیمت گذاری می‌شوند و قیمت آن‌ها هم جهش خاصی نداشته است و تامین بخشی دیگر از کالا‌ها هم با ارز نیمایی انجام می‌پذیرد.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی بخش غالب تثبیت و آرامش بازار را متاثر از تثبیت نرخ ارز دانست و افزود: همانطور که به تناسب قیمت کالا‌ها با افزایش نرخ ارز بالا رفت، همانطور هم به تناسب دارد پایین می‌آید و اگر قیمت کالا‌ها را مورد رصد قرار دهیم یا قیمت‌ها ثبیت شده است یا با کاهش قیمت‌ها مواجه هستیم.

مدرس خیابانی با بیان اینکه به عنوان نمونه در یخچال و فریزر با کاهش ۱۵ درصدی قیمت مواجه هستیم، افزود: قیمت کالا‌های اساسی نیز از یک ثبات و آرامش در قیمت‌ها مواجه است.

او در خصوص قیمت رب گوجه فرنگی بیان کرد: قیمت قوطی رب گوجه فرنگی الان ۱۴ تا ۱۵ هزار تومان است و قیمت رب گوجه فرنگی اگر هم ارزان شود باید روی یک قیمت متعادل بایستد و در این راستا سازمان تعاون روستایی با تسهیلاتی که اخذ کرده در حال خرید گوجه فرنگی به قیمت ۱۱۰۰ تومان است و قیمت گوجه را برای رسیدن به یک تعادل نسبی بالا آورده است.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی در خصوص افزایش قیمت رب گوجه فرنگی، یادآوری کرد:بخشی از رب گوجه‌های تولیدی با قیمت بالا مربوط به گوجه فرنگی‌های به قیمت پارسال است که ۴ تا ۵ هزار تومان فروخته شده است و بخشی نیز مربوط به قیمت‌های پارسال برای صادرات به کشور‌های همسایه بوده است و به همان تناسب کشاورزان کشت کردند، اما با محدودیت صادرات مواجه شدند.

مدرس خیابانی ادامه داد: وظیفه ما این است که نگذاریم کشاورزان ضرر کنند و در همین راستا سازمان تعاون روستایی به عنوان مباشر خرید تضمینی، قیمت گوجه را با قیمت خرید حمایتی و توافقی بالا می‌برد و به تناسب قیمت رب گوجه نیز ارزان می‌شود.
منبع: فارس
برچسب ها: آزادی ، گوجه ، گران ، رب
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: