* برگزاری سومین همایش ملی مهندسی مواد در دانشگاه ملایر
پ
کد خبر : ۱۱۷۸۲
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳ -22 September 2019
سومین همایش ملی مواد به میزبانی دانشگاه ملایر در ۲۲ آبان ماه سال جاری برگزار خواهد شد.
دکتر فرشاد سلیمانی مدیر اجرایی این همایش ملی به خبرنگار «آزادی» گفت: مهندسی مواد یکی از شاخه‌های مهندسی است که در دنیا مورد توجه بسیار است که ۷۰ سال است در ایران تدریس می‌شود. دانشگاه ملایر نیز پیشرو در این شاخه مهندسی است که از سال ۸۲ در این رشته دانشجو پذیرش کرده است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به استقبال قابل توجه به این رشته در دنیا در ایران هم رویکرد مثبتی به این رشته علمی وجود دارد، چون این رشته موتور محرک بسیاری از صنایع است و پیوند خوبی با رشته‌های دیگر دارد.

دکتر سلیمانی در ادامه افزود: در دانشگاه ملایر قرار است سومین همایش ملی مواد برگزار شود که دو دوره قبلی آن هم با موفقیت برگزار شده است. در هر دوره حدود ۶۰ مقاله به دبیر خانه ما رسیده است و در این دوره امید داریم با کیفیت بیشتری برگزار شود. تاریخ کنفرانس ۲۲ آبان ماه سال جاری انتخاب شده است و مهلت دریافت مقالات تا ۳۱ شهریور ماه است که احتمال تمدید این تاریخ وجود دارد و دریافت مقالات نیز به صورت کلی است و نه چکیده.
 
وی درباره زمینه‌های عمده‌ی دریافت مقالات گفت: مهندسی مواد سرامیک و شیشه، مهندسی مواد سنتز نانو مواد، مهندسی مواد سنتز و باو مواد، نقش مهندسی مواد در صنعت خودرو سازی، مهندسی ماد در صنایع پیشرو مثل کاتالیست‌ها و صنایع هسته‌ای و صنایع نظامی و از جمله زمینه‌هایی است که درباره آن‌ها پذیرای مقالات خواهیم بود. ضمنا علاوه بر رشته مواد اگر تحقیقات دارای استاندارد‌های رشته مواد باشند رشته‌هایی مانند فیزیک، شیمی، مکانیک، عمران و رشته‌های مرتبط میتوانند در این همایش شرکت کنند.

لازم به ذکر است که در این همایش بیش از ۱۵ نفر در کمیته علمی حضور خواهند داشت که از سراسر کشور از جمله پژوهشگاه مواد انرژی، دانشگاه امام حسین، دانشگاه شهر کرد، دانشگاه تهران و ... در این همایش حضور پیدا میکنند و این کمیته علمی داوری مقالات را نیز بر عهده دارند.
 
دکتر سلیمانی درباره اسکان شرکت کنندگان هم افزود: برای اسکان دادن میهمانان عزیزدرحال رایزنی هستیم و اساتید محترم در مهمانسرای اساتید اسکان داده می شوند.
 
وی خاطرنشان کرد: برای اسپانسری این همایش هم از هر اسپانسر در زمینه‌های مرتبط با مواد استقبال می‌کنیم و امیدواریم که در این دوره نیز حمایت‌هایی باشد. تاکنون هم حمایت‌های معنوی از مرکز isc، انجمن سرامیک ایران و برخی دیگر از انجمن‌های کشور و برای حمایت‌های مادی تا کنون با شرکت‌های مختلف صحبت‌هایی شده است که برای حمایت کننده‌ها شرایط ویژه در این همایش داریم.

وی در آخر گفت: از تمامی محققین و دانشجو‌های کشور دعوت میکنیم تا با حضورشان در این همایش ما را برای برگزاری بهتر این همایش یاری بفرمایند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: