* جهش تربیت بدنی در گام دوم انقلاب
پ
کد خبر : ۱۱۶۴۸
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲ -19 September 2019
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش البرز گفت: جهش تربیت بدنی در گام دوم انقلاب در حوزه آموزش و پرورش فراهم آمده است.
به گزارش«آزادی»، مهرزاد حمیدی روز پنجشنبه در آیین دومین کاروان سراسری توزیع اقلام، تجهیزات ورزشی و بهداشتی آموزش و پرورش که در کانون امام علی (ع) کرج برگزار شد، اظهارداشت: با اعتباری بالغ بر ۳۵۰میلیارد ریال تجهیز مدارس کشور در دستور کار قرار گرفته که از این مقدار ۱۵ میلیارد ریال برای تجهیز وسایل ورزشی و بهداشتی به مدارس کم برخوردار استان البرز اختصاص یافت.

وی با اشاره به اینکه امسال ۱۴ میلیون دانش آموز زیر نظر بیش از یک میلیون معلم در مدارس راهی کلاس درس می‌شوند، خاطرنشان کرد: خروجی آموزش و پرورش باید انسان خرد ورز، دیندار با مهارت‌های اجتماعی و فرهنگی، روان شناختی، بانشاط و زنده و پویا باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در ۴۰ سال گذشته سه هزار و۳۰۰ فضا و سالن ورزشی در حوزه آموزش و پرورش کشور احداث شده است.

وی یادآورشد: در مدارس کشور ۳۳ هزار دبیر تربیت بدنی فعالیت دارند که از این تعداد ۶۰۰ نفر دارای مدرک دکترا هستند.

حمیدی به اهمیت توجه به تربیت بدنی و سلامت با عنوان سواد حرکتی در جامعه پرداخت و اضافه کرد: تصمیم گیرندگان باید بپذیرند که کودک بی تحرک کودک کامل نیست لذا به حرکت کودکان در قبل و بعد از دوره پیش دبستانی باید توجه و نگاه سیستمی داشت.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تربیت بدنی و سلامت از ارکان پروژه مهر است، اظهارداشت: ایمن سازی مدارس، آماده سازی حیاط مدارس و توزیع سراسری اقلام بهداشتی و ورزشی از جمله موارد مهمی است که در دستور کار است.

وی یادآورشد: در قالب پروژه مهر ۹۸ چهار میلیارد تومان برای آماده سازی سرویس‌های بهداشتی و بهداشت مدارس استان البرز اختصاص و هزینه شده است.

حمیدی افزود: در ورزش است که کودکان کار جمعی، دوستی، صمیمیت در عین رقابت، احترام به مقررات و به بزرگتر‌ها و رفتار زندگی را می‌آموزند.

وی ادامه داد: تربیت‌بدنی فقط مسئول ساحت زیستی و بدنی نیست بلکه مسوول ساحت‌های اجتماعی، اخلاقی، عبادی و حتی ساحت زیبایی شناختی است که به نیاز‌های آن‌ها پاسخ می‌دهد.

۱۴ میلیون دانش آموز در مدارس کشور تحصیل می‌کنند.
منبع: ایرنا
برچسب ها: آزادی ، جهش ، تربیت
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: