* غبارآلود کردن فضا و سیاه‎نمایی علیه دولت
کد خبر : ۱۱۶
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸ -13 February 2016
رسانه‌ای که مراسم تجلیل از سرداران هسته‌ای را که رهبر انقلاب از آنها به عنوان افرادی امین، شجاع و متدین نام برده‌اند، با تیتر غرض ورزانه تجلیل از سیمان خبررسانی می‌کند، حتماً خلاف وحدت ملی و با هدف انتقامجویی و تقابل عمل می‌کند.

رسانه‌ای که مراسم تجلیل از سرداران هسته‌ای را که رهبر انقلاب از آنها به عنوان افرادی امین، شجاع و متدین نام برده‌اند، با تیتر غرض ورزانه تجلیل از سیمان خبررسانی می‌کند، حتماً خلاف وحدت ملی و با هدف انتقامجویی و تقابل عمل می‌کند.

به گزارش ایران ، 22 بهمن می‌تواند نقطه آغازی برای رفع کدورت‌ها و بسیج و نشاط ملی برای ورود به انتخابات هفتم اسفند باشد. احیای گفتمان امام و انقلاب و توجه به ارزش‌های نهفته در قیام مردم در سال 57 و یادآوری همدلی و همزبانی آن روزها بی‌تردید کمک شایسته‌ای برای سامان بخشیدن به وضعیت کنونی جامعه و جلوگیری از خطر انحراف از مسیر مستقیم و درست است و یکی از بهترین محمل‌ها برای بازتولید سرمایه اجتماعی ایام انقلاب، انتخابات و صندوق‌های رأی است. با‌وجود عدم راهیابی عده قابل توجهی از نیروهای شایسته و دلسوز انقلاب به رقابت انتخابات مجلس شورای اسلامی، اما می‌توان همچنان به حضور و حماسه مردم در انتخابات پیش رو امیدوار بود و به قول رئیس جمهوری محترم باید عاقبت کار را در نظر بگیریم.

بیانات رهبر معظم انقلاب در هفته‌های اخیر پیرامون موضوع انتخابات و سخنان رئیس جمهوری محترم و مقامات عالی نظام از اهمیت حضور پررنگ مردم در انتخابات پیش رو حکایت دارد.

خوشبختانه اتفاق مهمی که در این انتخابات روی داده و بیانگر اوج بلوغ سیاسی گروه‌ها و جریان‌های سیاسی درون نظام است و می‌توان آن را میوه و ثمره درخت 37 ساله انقلاب دانست، شعار‌ها و مطالبات و دغدغه‌های نیروهای وفادار انقلاب اسلامی از سطح منافع فردی و گروهی به سمت منافع ملی و مصلحت و خیر جمعی سوق یافته است. همچنان که صحنه زیبای 22 بهمن امسال تجلی عقلانیت توسعه یافته جامعه ایران بود که با وجود چالش‌ها و کاستی هایی که بر کسی پوشیده نیست، اساس انقلاب را اصل و سایر مسائل را فرع می‌دانند. از این رو هیچ جریانی حق ندارد عظمت این حضور مردمی را به نفع خود مصادره کند.

22 بهمن امسال متعلق به همه مردم و پاسخ به ندای رهبری بود که پیش از این تأکید کرده بودند مردم حضور خود را در راهپیمایی 22 بهمن به رخ خواهند کشید.

روزهایی که گذشت، یادآور مجاهدت‌ها و مبارزات ملت بزرگ ایران در سرنگونی رژیم پهلوی و استقرار نظام جمهوری اسلامی بود. حضور گسترده مردم در سراسر کشور در مراسم راهپیمایی 22 بهمن نشان داد که این ملت همچنان استوار و محکم پای انقلاب و اهداف آن ایستاده است و برای پیشرفت و توسعه کشور همواره در صحنه حاضر است. آرمان‌های بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی یعنی استقلال، آزادی و استقرار نظامی که دو رکن جمهوریت و اسلامیت اساس آن است، نیاز به پاسداری و زنده نگاه داشتن در متن جامعه دارد و 22 بهمن یکی از نمادهای پویایی جامعه در مسیر احیای ارزش‌های انقلاب است. امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به وحدت و انسجام میان همه نیروهای انقلاب داریم تا در دریای پرتلاطم خاورمیانه و جهان پرآشوب پیرامون، کشتی انقلاب را به سمت ساحل امن و آسایش سوق دهیم.

باید توجه داشته باشیم که مشارکت در انتخابات امری دوسویه است. یک سوی آن حق انتخاب مردم است و با مشارکت و حضور هر چه بیشتر آنها انتخابات معنای بهتری می‌یابد و سوی دیگر آن تکلیفی است که بر عهده دست اندرکاران انتخابات است. رأی دهندگان خواسته‌ها و مطالباتی دارند که در قبال مشارکت در انتخابات انتظار دارند برآورده شود. به بیان دیگر فرایند تحولات پس از رأی مهم‌تر از خود رأی است و مردم می‌خواهند نتیجه رأی خود را در رفتار حاکمیت ببینند.

دغدغه امروز بخشی از افرادی که به نام انقلاب سخن می‌گویند و با سخنان غرض ورزانه، در پی غبارآلود کردن فضا و سیاه نمایی علیه دستاورد‌های دولت هستند، بی‌شک مطالبات مردم نیست.رسانه‌ای که مراسم تجلیل از سرداران هسته‌ای را که رهبر انقلاب از آنها به عنوان افرادی امین، شجاع و متدین نام برده‌اند، با تیتر غرض ورزانه تجلیل از سیمان خبررسانی می‌کند، حتماً خلاف وحدت ملی و با هدف انتقامجویی و تقابل عمل می‌کند. دغدغه من این است که عده‌ای در فضای کنونی بخواهند به نام انقلاب و ارزش ها، فضای سیاسی را آلوده و مخدوش کنند.

مهم ترین نیاز امروز اجماع ملی برای مشارکت حداکثری است.خوشبختانه نیروهای وفادار انقلاب اسلامی با وجود ناراحتی از مسأله احراز صلاحیت‌ها که قطعاً می‌توانست با وسعت نظر و تدبیر بهتری دایره گزینه‌های نهایی را فراخ تر کند، عبور کرده و به فردایی بهتر و مجلسی در تراز ملت ایران می‌اندیشند. همان طور که جریان‌های اصیل انقلاب اعم از اصلاح طلب، اصولگرا و اعتدالی در میدان انتخابات به تشویق مردم برای شرکت در انتخابات مشغولند، همه اصحاب رسانه و صاحبان اندیشه و نظر و نیز نخبگان جامعه باید با ایجاد امید و اعتماد به افزایش نشاط ملی کمک کنند تا از این مرحله حساس عبور و با رأی قاطع ملت شایستگان را به مجالس خبرگان و شورا راهی کنیم. به گمان من اجماع ملی برای مشارکت حداکثری که به نشاط ملی می‌انجامد، هدف اصلی انتخابات است. ناامید کردن مردم از رأیی که به دولت تدبیر و امید داده‌اند و دلسرد کردن جامعه نسبت به دستاوردهای دولت یازدهم جفای بزرگی است که در حق ملت و نظام روا می‌شود. روزهای پیش رو بهترین محک و آزمون برای شناسایی مدافعان واقعی منافع ملی و تفرقه افکنان خواهد بود.

روزنامه ایران، سیدرضا صالحی امیری- رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: