* حکمتیار: به داشتن لقب قصاب کابل افتخار می‌کنم
پ
کد خبر : ۱۱۳۷۹
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳ -15 September 2019
"گلبدین حکمتیار"، از نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، گفت، به لقبی که پس از حمله نیرو‌های حزب اسلامی به سربازان فرانسوی در تگاب کاپیسا به او داده شد، افتخار می‌کند.
به گزارش«آزادی» حکمتیاردر مصاحبه با تلویزیون طلوع افغانستان گفت، قصاب کابل لقبی است که یک خبرنگار فرانسوی پس از حمله نیرو‌های حزب اسلامی به سربازان فرانسوی در تگاب کاپیسا و کشته و زخمی شدن بیش از ۴۳ تن از آن‌ها به من داد و من به این لقب افتخار می‌کنم.

حکمتیار در این مصاحبه از توافق پنهانی حزب اسلامی با طالبان نیز پرده برداشت و گفت، دو طرف توافق کردیم از بیان اظهارات خصمانه و انجام اقدامات تحریک آمیز علیه همدیگر خودداری کنیم.

وی در توضیح تفاوت‌های حزب اسلامی و گروه طالبان گفت، این گروه یک روند نو است و دیرتر وارد جنگ علیه نیرو‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) شد. طالبان به افرادشان دستور دادند از حمله به نیرو‌های خارجی خودداری کنند اما، حزب اسلامی به نیروهایش دستور داد تمام تمرکز خود علیه نیرو‌های خارجی معطوف کنند. ما تنها راه نجات افغانستان را برگزاری انتخابات شفاف می‌دانیم اما، طالبان تا کنون درباره انتخابات سخنی نگفته اند.

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان که به گفته سخنگوی دولت این کشور بر مساله صلح با طالبان ارجحیت دارد، ۲۸ سپتامبر (۶ مهر) امسال برگزار می‌شود.

حزب اسلامی افغانستان از زمان تاسیس در سال ۱۹۷۷، با همه حکومت‌هایی که در افغانستان به قدرت رسیدند- حکومت محمد داوودخان نخستین رئیس جمهوری افغانستان، حکومت سوسیالیستی حزب دمکراتیک خلق، دولت مجاهدین به رهبری برهان الدین ربانی، حکومت طالبان و دولت حامد کرزی، جنگیده است.

البته، این حزب در اکثر سال‌های جنگ مذاکراتی با دولت‌هایی که علیه آن‌ها می‌جنگید، داشت اما، هیچ یک از این مذاکرات به پایان دادن به جنگ منجر نشد.

حزب اسلامی گلبدین حکمتیار از قدرتمندترین سازمان‌های مجاهدین افغان در طول جنگ شوروی در افغانستان بود و از طریق پاکستان کمک‌های بسیاری از آمریکا و عربستان و دیگر کشور‌های مخالف شوروی دریافت می‌کرد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: