* انصارالله: دشمن باید بفهمد توان نظامی ما در حال افزایش است
پ
کد خبر : ۱۱۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶ -14 September 2019
"علی القحوم" عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن روز شنبه با تاکید بر افزایش توان نظامی نیرو‌های یمنی، تصریح کرد: عربستان بعد از عملیات امروز به تاسیسات نفتی آرامکو، سردرگم شده و هنوز به آن واکنشی نشان نداده است.
به گزارش«آزادی» القحوم در مصاحبه با شبکه خبری المیادین افزود: شلیک موشک و عملیات جنگنده‌ها علیه مواضع دشمن ادامه دارد. دشمن باید فهمد که توان نظامی نیرو‌های یمن روز به روز افزایش می‌یابد.

یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن صبح امروز (شنبه) در عملیاتی تاسیسات نفتی عربستان را با ۱۰ فروند پهپاد هدف قرار داد.

القحوم با بیان اینکه یمنی‌ها تبعت از آمریکا را هرگز نمی‌پذیرند، تاکید کرد، عملیات علیه عربستان سبب می‌شود سازمان ملل برای پایان دادن به جنگ در یمن انجام دهد.

عضو دفتر سیاسی انصار الله تصریح کرد: ارتش و کمیته‌های مردمی یمن سامانه‌ها یپیشرفته رصد و پیگیری در اختیار دارند و با افراد آزاده در عربستان همکاری می‌کنند.

وی ادامه داد: دشمن هنوز بعد از عملیات امروز سردرگم است و تاکنون واکنشی به آن نشان نداده است.

القحوم گفت: سعودی‌ها دیگر اهداف و مواضع روشنی در یمن برای حمله ندارند از این رو با هدف قرار دادن غیرنظامیان مرتکب جنایت می‌شوند.

منابع خبری عربستان صبح امروز از وقوع انفجاری مهیب و آتش‌سوزی در تاسیسات نفتی آرامکو در شرق این کشور خبر دادند.

میدان نفتی بقیق در شرق عربستان سعودی واقع شده که توان تولید روزانه ۷ میلیون بشکه نفت را دارد و متعلق به شرکت نفتی آرامکو عربستان است. ۷۰ درصد تولیدات آرامکو در پالایشگاه‌های بقیق تولید می‌شود.

"یحیی سریع" سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در بیانیه‌ای تلویزیونی هشدار داد: در صورتی که عربستان به تجاوز و محاصره خاک ما ادامه دهد، اهداف و عملیات‌های بعدی ما روز به روز گسترده‌تر و دردناک‌تر خواهد تا جایی که ریاض چاره‌ای جز توقف تجاوز‌های خود نداشته باشد.

۲۶ مرداد سال جاری نیز ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در واکنش به حملات ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان، با ۱۰ پهپاد میدان و پالایشگاه نفتی الشیبه وابسته به شرکت ملی نفت عربستان (آرامکو) واقع در شرق این کشور را هدف حمله قرار داده بودند.
منبع: ایرنا
برچسب ها: آزادی ، انصارلله ، توان ، نظامی
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: