* کشف ۶ دستگاه تولیدکننده ارز دیجیتال در بجنورد
پ
کد خبر : ۱۱۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳ -12 September 2019
کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی خراسان شمالی ۶ دستگاه تولیدکننده ارز دیجیتال را به ارزش ۶۰۰ میلیون ریال در بجنورد کشف کردند.
به گزارش«آزادی»  سردار علیرضا مظاهری فرمانده انتظامی خراسان شمالی با بیان این مطلب اظهار داشت: در این رابطه یک متهم دستگیر و ۶ دستگاه استخراج ارز دیجیتال (ماینر) هم ضبط شد.

مردادماه امسال هم، ۱۳۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال (بیت کوین) به ارزش هشت میلیارد ریال به عنوان کالای قاچاق توسط پلیس خراسان شمالی توقیف شده بود.

پیشتر، قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی هم به خبرنگار ایرنا گفته بود: فعالیت مزارع تولید بیت کوین میزان مصرف برق این استان را در بهار امسال ۴ درصد افزایش داده است.

مهندس علیرضا خانی با اشاره به شناسایی افزون بر ۹۰ درصد مزارع تولید بین کوین استان، افزوده بود: دستگاه‌های بیت کوینی که در این خطه شناسایی شده اند بیشتر در عرصه‌های کشاورزی، دامداری ها، منازل مسکونی و واحد‌های صنعتی راه اندازی شده بودند و عمدتا از برق به صورت غیرمجاز استفاده می‌کردند.

وی با اشاره به شناسایی افزون بر ۹۰ درصد مزارع تولید بین کوین استان، افزود: دستگاه‌های بیت کوینی که در استان شناسایی شده اند بیشتر در عرصه‌های کشاورزی، دامداری ها، منازل مسکونی و واحد‌های صنعتی راه اندازی شده بودند و عمدتا از برق به صورت غیرمجاز استفاده می‌کردند.

پول مجازی (بیت کوین) پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد، اما در سال‌های اخیر دستگاه‌هایی مخصوص تولید این پول مجازی (ماینر) ساخته و وارد بازار شده است.
این فناوری از یک سال پیش در ایران شیوع پیدا کرده و به دلیل ارزان بودن بهای انرژی برق در کشور ما به سرعت در حال توسعه است، ولی با توجه به عدم وجود قانونی مشخص در خصوص بهای برق مصرفی این بخش، تولیدکنندگان بیت کوین مجاز به فعالیت و تولید ارز در اماکنی مثل مدارس، مساجد، مزارع کشاورزی و صنایعی که تعطیل شده‌اند، نیستند.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.
منبع: ایرنا
برچسب ها: آزادی ، کشف ، ارز دیجیتال
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: