* معترضان به نتایج کنکور ارشد ۹۸ : سهمیه دانشگاهها باید «مازاد بر ظرفیت» باشد تا «عدالت آموزشی» تحقق یابد
پ
کد خبر : ۱۱۲۱۴
تعداد نظرات: ۶۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۱ -11 September 2019
ما به سهمیه ای که قانون برای برخی افراد در نظر گرفته احترام می گذاریم اما حرف ما این است که این سهمیه ها باید به صورت مازاد بر ظرفیت باشند نه اینکه از نتیجه زحمات ما بذل و بخشش کنند.

غلامرضاهاشمی فرد|تحریریه آزادی: در دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال نودوهشت،سهمیه ها و تسهیلات در سه بخش مجزا دسته بندی شده اند.


یک)سهمیه رزمندگان و ایثارگران دو)سهمیه برگزیدگان علمی دوره کارشناسی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و سه) امتیاز حافظان کل قرآن مجید

بخش اول شامل رزمندگان،جهادگران بسیجی،جانبازان تا بیست و پنج درصد و بالاتر از آن،آزادگان و همسر و فرزندان آنان،همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور در جبهه و همچنین همسر و فرزندان شهدا و مفقود الاثر می باشد.
بخش دوم شامل برگزیدگان المپیادهای علمی،جشنواره های خوارزمی،ابن سینا،فارابی و غیره یا همان استعدادهای درخشان می شود.
بخش سوم همانطور که از اسمش پیداست،افرادی را شامل می شود که بواسطه ی حافظ کل قرآن بودن،به آنها مدرک کارشناسی اعطا شده است.

در روزهای اخیر تعداد قابل توجه ای از داوطلبانی که در کنکور ارشد امسال شرکت و به نتیجه نهایی آن معترض بودند طی تماس با «آزادی» خواستار بازتاب صدای اعتراضشان شدند. «آزادی» ضمن قدردانی بابت اعتمادی که قشر فرهیخته کشور به این رسانه خصوصی و مستقل داشته اند، بنا بر رویکرد انتقادی- مصلحانه ای که از ابتدا نسبت به موضوعات مختلف بخصوص مسائل مربوط به جوانان برای خود متصور است به طور مفصل به این موضوع پرداخته است.در ادامه،گفتگوی ما را با چند تن از داوطلبان معترض و مشاوران تحصیلی پیرامون همین موضوع می خوانید.

مازاد بودن ظرفیت‌ها لازمه تحقق عدالت آموزشی

نامه معترضین به نتیجه کنکور ارشد ۹۸خطاب به وزیر علوم
محمد علی غلامی ادمین گروه تلگرامی «کمپین اعتراض به جواب نهایی کنکور ارشد نودوهشت» که تا این لحظه،تعداد اعضای آن از سه هزار نفر گذشته است،نامه ای را در اختیار «آزادی» قرار داده که برای نخستین بار منتشر می شود.


در بخشی از متن این نامه که اعضای این گروه خطاب به وزیر علوم،تحقیقات و فناوری تهیه کردند و به امضای آنها رسیده،آمده است:
با توجه به اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد نودوهشت و اختلاف غیر قابل پیش بینی محل قبولی داوطلبان امسال در مقایسه با محل قبولی رتبه های مشابه در سنوات گذشته با وجود عدم تغییر محسوس ظرفیت‌های اعلام شده نسبت به سنوات قبل ،این شائبه به وجود آمده که ظرفیت‌های اولیه اعلام شده هنگام انتخاب رشته، بعد از انتخاب رشته کاهش یافته اند. شایان ذکر است این اختلاف فاحش محل قبولی به حدی است که نتیجه نهایی برخی رتبه‌های دو رقمی نیز مردود اعلام شده که این موضوع باعث سردرگمی داوطلبان و از دست دادن انگیزه ادامه تحصیل در بین بسیاری از دانشجویان شده است.ما امضا کنندگان این نامه از شما وزیر محترم علوم عاجزانه درخواست می کنیم بزرگواری نموده و نسب به پیگیری این مهم اقدامات لازم را مبذول فرمائید.

اگر سهمیه به صورت مازاد بر ظرفیت محاسبه نشود،از زحمات ما برای سهمیه داران بذل و بخشش شده
محمدعلی غلامی ساکن اصفهان که معتقد است با رتبه ی صدوچهلی که امسال در رشته «ام بی ای» (مدیریت ارشد کسب و کار) به دست آورده،طبق روال هر ساله،می بایست دانشگاه صنعتی امیرکبیر قبول می شد اما دانشگاه علامه طباطبایی پذیرفته شده است،می گوید:« درست است که در دانشگاه مورد علاقه ام پذیرفته نشدم اما نگرانی بیشتر من بخاطر دوستانی است که یکسال وقت و انرژی گذاشتند اما بر خلاف آنچه در دفترچه راهنما نوشته شده بود،مردود شدند».
او با بر شمردن افرادی که یکی از انواع سهمیه ها شامل حالشان می شود می گوید:«سه نوع سهمیه داریم،سهمیه بیست و پنج درصد،پنج درصد و استعدادهای درخشان.که طبق قانون از آن استفاده می کنند».

غلامی ادامه داد:«سهمیه یعنی چیزی که مازاد بر حق داوطلبان عادی باشد و نه چیزی که از حق آنها گرفته شود و به دیگران داده شود.ما به شرایطی که قوانین آموزشی و بخشنامه ها برای برخی افراد در نظر گرفته احترام می گذاریم اما حرف ما این است که این ظرفیتها باید به صورت مازاد باشند تا حق کسانی که این همه وقت و انرژی گذاشتند ضایع نشود».

او با ذکر مثالی تشریح کرد:«به طور نمونه، دانشگاه شریف برای رشته ی من هفتاد و دو نفر ظرفیت دارد.وقتی قرار می شود سهمیه ای برای یکی از آن سه دسته ای که عرض شد،تعلق بگیرد باید دولت آستینها را بالا بزند و برایشان هزینه کند. به این معنی که ظرفیتی مازاد بر این هفتاد و دونفر ایجاد کند.چرا که این تعداد،ظرفیت عادی دانشگاه است و متعلق است به افرادی که بواسطه ی نداشتن هیچگونه سهمیه ای،بیشتر تلاش کردند.به عبارت دیگر اگر سهمیه به صورت مازاد بر ظرفیت محاسبه نشود،از زحمات ما برای سهمیه داران بذل و بخشش شده است».

این داوطلب ساکن اصفهان گفت:«اگر از همان ابتدا صادقانه در دفترچه مشخص کنند که به طور مثال،ظرفیت پذیرش دانشگاه شریف هفتاد و دو نفر نیست و مثلا پنجاه نفر است،داوطلبان برنامه ریزیهای لازم را براساس آن انجام می دهند. در این صورت مواردی نظیر نام محل قبولی،نام دانشگاه،میزان مطالعه و به طور کلی سطح توقعات براساس آن تغییر می کند».

غلامی در پایان تاکید کرد اگر ظرفیتهای اعلام شده ی قبل و بعد از انتخاب رشته با هم مغایرت داشته باشند و این امر به صورت یک رویه ادامه پیدا کند،آینده علمی کشور تحت شعاع قرار می گیرد و انگیزه ای برای ادامه تحصیل باقی نخواهد ماند».

داوطلبان احساساتی شدند،امسال چیزی تغییر نکرده است
علی سرلک که در گذشته ای نه چندان دور،دانشجوی دانشگاه امیرکبیر در رشته مهندسی مکانیک بود و پیش از این،مدیریت گروه مکانیک موسسه پارسه را بر عهده داشت اما،نظر متفاوتی دارد.
سرلک بر این باور است که داوطلبان معترض،احساساتی شدند و تندروی می کنند.

او افزود:«سال نودوپنج براساس اصلاحیه ی ماده چهل و هفت،مقرر شد اگر سهمیه داران بیست و پنج درصدی نتوانستند سهمیه شان را پر کنند،ظرفیت باقیمانده به داوطلبان پنج درصدی اختصاص داده شود».

این دانش آموخته ی مکانیک،دلایل انجام این اصلاحات را اینگونه تشریح کرد:«علت اعمال این اصلاحیه در سال نودوپنج از این قرار است که در کشور،افرادی که شامل سهمیه بیست و پنج درصدی می شوند تعدادشان بسیار کم است و در نهایت وقتی این داوطلبان،کنکور می دادند،صرفا از پنج درصد از سهمیه شان استفاده می کردند و بیست درصد باقی مانده به افرادی می رسید که مشمول هیچ سهمیه ای نمی شدند».

او افزود:« موضوعی که برای معترضان حساسیت ایجاد کرد این است که از سال نودوپنج مقرر شد باقیمانده ی سهمیه ی داوطلبان بیست و پنج درصدی به داوطلبان پنج درصدی اختصاص یابد».

سرلک ادامه داد:«از بین افرادی که مشمول سهمیه بیست و پنج در صدی می شوند،کسانی می توانند وارد دانشگاه شوند که هم صندلی به آنها برسد و هم هفتاد درصد از نمره ی نفر آخری که قبول شده را کسب کند.به عبارت دیگر،اگر مثلا نمره ی آخرین نفری که بدون سهمیه در دانشگاه شریف پذیرفته شد هشت هزار شود،داوطلبی که سهمیه بیست وپنج درصدی دارد برای ورود به همین دانشگاه باید حداقل پنج هزار و ششصد نمره کسب کند».

او در ادامه با مقایسه مشمولین سهمیه پنج درصد با بیست و پنج درصد گفت:«برای داوطلبی که مشمول سهمیه پنج درصد می شود،شرایط سخت تر است چرا که برای ورود به دانشگاه باید هشتاد درصد از نمره را کسب کند.طبق مثالی که عنوان شد،باید حداقل نمره ی شش هزار و چهارصد را به دست آورد».

سرلک که می گوید مدتهاست با هدف «نزدیک شدن به عدالت آموزشی» به برگزاری کلاسهای آنلاین مشغول است،در پاسخ به معترضانی که احساس می کنند به آنها اجحاف شده و خواستار محاسبه رتبه شان مطابق با سال نودوهفت هستند،گفت:«در کنکور امسال، معیارهای محاسبه نسبت به سال پیش تغییر نکرده و در واقع همه داوطلبان سالهای نودوپنج تا نود وهشت،رویه های یکسانی را در کنکور طی کردند».

اینکه دلیل اعتراضات داوطلبان را احساساتی شدن بدانیم،منصفانه نیست

آنها بر اساس اطلاعاتی که دفترچه راهنما در اختیارشان قرار داده بود،به کمک مشاوران،یک نقشه راه برای خود ترسیم کردند ولی با آمدن کارنامه دیدند محاسبه به گونه دیگری انجام شده. محمد لقمانی مدرس استعداد تحصیلی و مشاور آموزشی،دلایل نارضایتی بسیاری از داوطلبان کنکور ارشد امسال را اینگونه توضیح می دهد:«علت اعتراض داوطلبان ارشد امسال تفاوت رتبه قبولی آنها با مجموع ظرفیت اولیه ای است که طبق دفترچه اعلام شده بود».
او افزود:«رتبه هایی که بر اساس ظرفیتهای اعلام شده برای داوطلبان تصور می شد،با چیزی که در کارنامه نهایی اعلام شد،متفاوت است.با داوطلبان مختلف که صحبت کردم مشخص شد این موضوع مختص به رشته خاصی نمی شود. از رشته هایی مثل مهندسی صنایع،روانشناسی و عمران گرفته تا مدیریت و ام بی ای ،همه به نتایج اعلام شده معترضند».

لقمانی که بیش از یک دهه است به عنوان مشاور تحصیلی فعالیت می کند،با توجه به اشرافی که در این حوزه دارد،می گوید متوجه تفاوتهای بسیاری در شیوه محاسبه ی رتبه های داوطلبان امسال شده است.

«طبق بررسی هایی که انجام دادیم و رصد کردن کارنامه های سالهای پیش،مشخص شده است که تفاوت قابل توجه است .در بسیاری از موارد به همراه داوطلبان معترض، سه سال متوالی را با توجه به رشته و دانشگاه به طور دقیق رصد کردیم و همه شگفت زده شدیم».
او دلیل این اختلاف محرز با سالهای پیش را ناشی از سهمیه ها می داند و می گوید:«سال گذشته در مجلس طرحی مطرح شد مبنی بر اختصاص تسهیلات بیشتر برای خانواده های معظم شهدا ،جانبازان و ایثارگران. این طرح به کنکور سال پیش نرسید و اجرایی نشد اما برای کنکور نودوهشت اعمال شد.علاوه بر این،سهمیه های استعدادهای درخشان نیز به قوت خود باقی هستند».

این مشاور آموزشی افزود:« طبق بررسیهای انجام شده،این سهمیه ها چند سالی بود که به صورت مازاد بر ظرفیت محاسبه می شد،تا اینکه در کنکور امسال، این رویه تغییر کرد.به این معنی که در سال نودوهفت اگر یک کد-رشته در دانشگاه شریف شصت نفر ورودی داشت و داوطلبان در بدو ورود می دیدند که هفتاد نفر سر کلاس هستند،مشخص می شد این ده نفر از طریق همین سهمیه ها و به صورت مازاد بر ظرفیت به این رشته اضافه شده بودند».

این مدیر آموزشی که در یکی از موسسات آموزش عالی مشغول به فعالیت است،با تاکید مجدد بر وارد دانستن اعتراض داوطلبان کنکور ارشد نودوهشت،گفت:«اینکه دلیل اعتراضات داوطلبان امسال را تقلیل دهیم به مواردی مثل به تعویق افتادن کنکور یا احساساتی شدنشان،به هیچ عنوان صحت ندارد.داوطلبان در ابتدا زمانی که می خواهند برای شرکت در کنکور برنامه ریزی کنند،طبق اطلاعاتی که دفترچه راهنمای ثبت نام در اختیار آنها قرار می دهد،به کمک مشاوران،یک نقشه راه برای خود ترسیم می کنند. به این معنی که داوطلبان در کنار مشاوران تحصیلی،مقایسه ی نقطه به نقطه با سالهای قبل انجام می دهند و به این صورت،معیارهای قبولی در هر رشته مورد بررسی قرار می گیرد.با این روش علمی، مشخص می شود که به طور مثال،داوطلب برای قبول شدن در رشته عمران در دانشگاه شریف،نیاز به چه رتبه ای دارد.تلاش داوطلبان در طول یکسال بر اساس همین متر و معیار صورت می گیرد».

سهمیه داری که رتبه اش پانصد شده نباید روی صندلی من بشیند که رتبه ام دویست است
مونا معرفت ساکن تبریز،رتبه دویست رشته «ام بی ای»،یکی دیگر از داوطلبان معترض به نتیجه نهایی کنکور ارشد نودوهشت به «آزادی»می گوید:

«سال گذشته افرادی که طبق قانون می توانستند از یکی از سهمیه ها استفاده کنند،به صورت مازاد بر ظرفیت وارد دانشگاه می شدند و خیلی هم عادلانه بود.ما هم با همین تصور انتخاب رشته انجام دادیم و در کنکور شرکت کردیم اما وقتی کارنامه های نهایی را دیدیم متوجه شدیم روش محاسبه تغییر کرده و از مازاد بودن ظرفیتها خبری نیست.این بر خلاف چیزی است که در دفترچه آمده بود».

معرفت در ادامه افزود:«به طور مثال طبق ظرفیتهایی که در دفترچه مشخص شده بود،داوطلب رشته «ام بی ای» که در سال گذشته با رتبه صدوچهل می توانست به راحتی وارد دانشگاه امیرکبیر شود،امسال از ورود به این دانشگاه باز می ماند ».
این داوطلب تبریزی با اشاره به برخی از دوستانش که با دیدن نتیجه کنکور در شرایط بسیار بد روحی به سر می برند،گفت:«هزینه ی مازاد حساب نشدن سهمیه ها را ما نباید بپردازیم.سهمیه داری که رتبه اش پانصد شده نباید روی صندلی من بشیند که رتبه ام دویست است.دولت از کیسه خلیفه می بخشد».

انتشار یافته: ۶۲
در انتظار بررسی: ۱
رضا
-
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
آقا ثبت نام دانشجوها داره شروع میشه .. این جماعت گناهی نکردن که برن جایی درس بخونن که لیاقتشون بیشتر از اونجاست .. خدارو خوش نمیاد ، با گوش هرکی میتونین برسونین تا این مشکل حل بشه قبل اینکه کار از کار بگذره
مونا معرفت
United States
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
این حرکت ناعادلانه و اعمال مستقیم سهمیه ها در کنکور کارشناسی ارشد۹۸ باعث حق خوری هزاران تحصیلکرده شده، از شما خواستار همراهی و مساعدت هستیم، لطفا صدای ما باشید این کار در تضاد با عدالت آموزشی ست...
محمد نوظهور
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
این نتایج مصداق بارز ناعدالتی در حق دانشجویان جوان این مملکت هستند و باعث دل سردی شدید خیلی از داوطلبان شده است.
ما خواهان اعمال هرگونه سهمیه ای به صورت مازاد بر ظرفیت ها و همچنین با توجه به محدودیت زمانی موجود خواستار به تعویق افتادن زمان ثبت نام دانشگاه ها تا اصلاح نتایج هستیم.
از مسئولین محترم درخواست داریم تا در این ماه عزیز که ماه امام حسین (ع) و ماه مبارزه با بی عدالتی و ظلم است به این موارد با اهمیت رسیدگی نمایند.
آرش
Czech Republic
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
یا باید درصد کمتری تعلق بگیرد و یا حداقل نمره بیشتری نیاز باشد ! این شرایط ورود بسیار ساده است !
ایوب روستایی
Belgium
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
بخدا دانشجو مظلومه حقش این نیست ظلم نکنید..
با رتبه ۶۰۰ مهندسی شیمی مردود شدم
پاسخ ها
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
من با رتبه ۵۷ مهندسی آب رد شدم.
بیتا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
من با رتبه ۵۷ مهندسی آب رد شدم.
سجاد صفری
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
خواهشا رسیدگی کنید .....چرا سهمیه استعداد درخشان امسال 40 درصد از ظرفیت دفترچه شده؟؟؟؟؟
این عدالت نیس...
رشته مدیریت
علی مردانه
Luxembourg
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
ازتون خواهش میکنم حرف ما دانشجو ها رو به گوش مسئولین برسونین تاحقی که امسال ضایع شده رو پی گیری کنن. ماخیلی تلاش کردیم.. این حق ما بعد از اون همه شب بیدار موندن نبود
علی مردانه
Luxembourg
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
ازتون خواهش میکنم حرف ما دانشجو ها رو به گوش مسئولین برسونین تاحقی که امسال ضایع شده رو پی گیری کنن. ماخیلی تلاش کردیم.. این حق ما بعد از اون همه شب بیدار موندن نبود
فرزاد کیخا
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
الف.ما خواهان اصلاحیه سهمیه های ۲۵درصد و ۵ درصد و استعداد درخشان به صورت مازاد بر ظرفیت های موجود در دفترچه انتخاب رشته هستیم .
ب. تعویق فوری و ضروری زمان ثبت نام دانشگاه ها تا بعد از تشکیل اولین جلسه مجلس درباره سهمیه ها ، با توجه به هم پوشانی تعطیلات تابستانی مجلس و زمان اعلام نتایج در دهه محرم روند اعتراض و رسیدگی را خیلی کند کرده و بین اعلام نتایج تا ثبت نام در دانشگاه زمان خلیی اندکی داریم .
تقاضمندیم زمان ثبت نام در دانشگاه ها رو حدود 2 هفته ( تا اعلام نظر نهاییی مجلس درباره سهمیه ها ) به تعویق بیاندازید
کاظم
Turkey
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
حقمونو خوردن هرچی زحمت کشیدیم سوخت شد...
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
بله کاملا درسته؛ قبولی های امسال با پارسال اختلاف فاحش دارند و این پدیرفتنی نیست
مريم اعتزازيان
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
حق ما مردود شدن نبود.
ما برحسب ظرفيت هاى تو ى دفترچه انتخاب رشته كرديم.
اعظم
United Kingdom
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
با سلام لطفا برای همین کنکور 98 ترتیب اثربدین.و زمان ثبت نام رو عقب بندازین
مهلا
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
لطفا پیگیری شود ،خیلی نا عادلانه رفتار شده، چرا باید از حق خودمون دور بمونیم اخه
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
واقعا شاهکار کردن با این کارشون! یک سال تمام درس خوندیم و زحمت کشیدیم و رتبه های خوبی کسب کردیم. الان ار رتبه های خوب یا مثل من مردود شدند و یا در انتخاب های آخرشون و جاهای غیر قابل انتظار قبول شدند.
نیما
France
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
سلام. امیدوارم آقای سرلک با دو نفر صحبت کنن و بعد اظهار نظر کنن. من کنکور MBA دادم و براساس سالهای گذشته قطعی در دانشگاه امیرکبیر قبول میشدم ولی الآن افتادم علامه. به خاطر این اظهار نظرهای غیرواقعی واقعا متاسفم
afsan
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
:
الف.ما خواهان اصلاحیه سهمیه های ۲۵درصد و ۵ درصد و استعداد درخشان به صورت مازاد بر ظرفیت های موجود در دفترچه انتخاب رشته هستیم .
ب. تعویق فوری و ضروری زمان ثبت نام دانشگاه ها تا بعد از تشکیل اولین جلسه مجلس درباره سهمیه ها ، با توجه به هم پوشانی تعطیلات تابستانی مجلس و زمان اعلام نتایج در دهه محرم روند اعتراض و رسیدگی را خیلی کند کرده و بین اعلام نتایج تا ثبت نام در دانشگاه زمان خلیی اندکی داریم .
تقاضمندیم زمان ثبت نام در دانشگاه ها رو حداقل 2 هفته ( تا اعلام نظر نهاییی مجلس درباره سهمیه ها ) به تعویق بیاندازید
Farnaz
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
با سلام و احترام
الف.ما خواهان اصلاحیه سهمیه های ۲۵درصد و ۵ درصد و استعداد درخشان به صورت مازاد بر ظرفیت های موجود در دفترچه انتخاب رشته هستیم .
ب. تعویق فوری و ضروری زمان ثبت نام دانشگاه ها تا بعد از تشکیل اولین جلسه مجلس درباره سهمیه ها ، با توجه به هم پوشانی تعطیلات تابستانی مجلس و زمان اعلام نتایج در دهه محرم روند اعتراض و رسیدگی را خیلی کند کرده و بین اعلام نتایج تا ثبت نام در دانشگاه زمان خلیی اندکی داریم .
تقاضمندیم زمان ثبت نام در دانشگاه ها رو حدود 2 هفته ( تا اعلام نظر نهاییی مجلس درباره سهمیه ها ) به تعويق بياندازيد
سیدمهدی
United States
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
اصلا کارشون درست نبود من با بد بختی امسال درس خوندم رتبم خوب شده بود
سیدمهدی
United States
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
اصلا کارشون درست نبود من با بد بختی امسال درس خوندم رتبم خوب شده بود
مهسا آذرشب
United States
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
همه از دیدن نتایج شوکه شدن،حق تمام داوطلبان ب خصوص رتبه های برتر پایمال شده است،من با رتبه ۳۲ مهندسی صنایع حقم دانشگاه تهران و یا امیرکبیر بود و هیچکدام را قبول نشدم،حتی شبانه دانشگاه تهران که سال های گذشته تا حدود رتبه ۹۰ را پذیرفته بودند را هم قبول نشدم.خواهش میکنم پیگیری کنید.این اتفاق ظلم بزرگی است در حق تمام جوانانی که زحمت کشیده اند و شایستگی و توانایی تحصیل در دانشگاه های برتر را دارند.
شهریارجاویدی
Luxembourg
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
سلام لطفااعتراض دانشجوهای ارشد رو به گوش مسئولین برسونین.. امسال خیلی ظلم برزگی در حقمون شد.. ممنون
afsan
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
این انصاف نییت که بگیم دانشجوها احساساتی شدن،ما با دلیل و مدرک صحبت میکنیم فقط کافیه نتایج با سال قبل مقایسه کنید تفاوت فاحشی بین امسال و سالهای گذشته هست....من دانشجو دارم بزرگنمایی میکنم آیا اساتیدی که سال ها در این حوزه کار میکنن هم احساساتی شدن؟؟؟؟
farshid
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
همه داوطلبان از وضع اخیر خیلی ناراضین هیچ رتبه ای با رشته خود مطابقت نداره. همه چیز ریخته به هم. تا کی. حقمان پایمال بشه. از جیب ما درمیارن به سهمیه دارا میدن. بخدا ظلم. ستم.
farshid
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
همه داوطلبان از وضع اخیر خیلی ناراضین هیچ رتبه ای با رشته خود مطابقت نداره. همه چیز ریخته به هم. تا کی. حقمان پایمال بشه. از جیب ما درمیارن به سهمیه دارا میدن. بخدا ظلم. ستم.
تروسکه
United Arab Emirates
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
الف.ما خواهان اصلاحیه سهمیه های ۲۵درصد و ۵ درصد و استعداد درخشان به صورت مازاد بر ظرفیت های موجود در دفترچه انتخاب رشته هستیم .
ب. تعویق فوری و ضروری زمان ثبت نام دانشگاه ها تا بعد از تشکیل اولین جلسه مجلس درباره سهمیه ها ، با توجه به هم پوشانی تعطیلات تابستانی مجلس و زمان اعلام نتایج در دهه محرم روند اعتراض و رسیدگی را خیلی کند کرده و بین اعلام نتایج تا ثبت نام در دانشگاه زمان خلیی اندکی داریم .
تقاضمندیم زمان ثبت نام در دانشگاه ها رو حدود 2 هفته ( تا اعلام نظر نهاییی مجلس درباره سهمیه ها ) به تعویق بیاندازید
ندا خلیلی خو
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
▪️اگر سهمیه به صورت مازاد بر ظرفیت محاسبه نشود،از زحمات ما برای سهمیه داران بذل و بخشش شده است.
▪️سهمیه داری که مثلا رتبه اش پانصد شده نباید روی صندلی بشیند که مربوط به رتبه دویست است قرار نیست به هردلیلی کسی جاکسی دیگر را به صورت ناعادلانه پر کند این انصاف نیست . ما با تلاش یک ساله برای سرنوشت اینده امون زحمت نکشیدیم که کسای دیگه جامونو بگیرن اینوعدالت نیست !!!!
مهدی
Netherlands
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
سازمان سنجش باید اعتراضات دانشجوهارو جدی بگیره و پاسخگو باشه.تو این زمان کم تا شروع سال تحصیلی امیدوارم این اتفاق بیوفته
نوید شیوا
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
با سلام. بنده رتبه ۳۹۴ مهندسی برق شدم و مردود ! طبق محاسبات و پیش بینی های علمی انجام شده هر ساله با این رتبه به راحتی دانشگاه های خواجه نصیر و شهید بهشتی قبولی داشته اما امسال هیچ کدام رو نیاوردم. لذا خواستار احقاق حق مسلم خود هستیم و سهمیه ها باید بصورت مازاد لحاظ گردند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
با سلام و آرزوی قبولی عزاداریها
لطفا درد دل بچه‌های کارشناسی ارشد سال ۹۸ را بخونید و فکر کنید بجه‌های خودتان هستن
الف.ما داوطلبان کنکور ارشد ۹۸ با توجه به نتایج فجیع قبولیمان و اینکه اکثرا در چند دانشگاه پایینتر از حقمان قبول و حتی برخی رتبه های برتر نیز مردود شده اند معترض به نتایج ارشد ۹۸ هستیم
ما خواهان اصلاحیه سهمیه های ۲۵درصد و ۵ درصد و استعداد درخشان به صورت مازاد بر ظرفیت های موجود در دفترچه انتخاب رشته همانند سال های گذشته هستیم و می خواهیم همه سهمیه ها امسال نیز به صورت مازاد بر ظرفیت باشد.
ب. تعویق زمان ثبت نام دانشگاه ها با توجه به هم پوشانی تعطیلات تابستانی مجلس و زمان اعلام نتایج در دهه محرم ‌ روند اعتراض و رسیدگی را خیلی کند کرده و بین اعلام نتایج تا ثبت نام در دانشگاه زمان خلیی اندکی داریم .
لطفا زمان ثبت نام در دانشگاهها رو به تعویق بیاندازید.

لینک اعتراض ما در فارس نیوز :

https://my.farsnews.com/c/11469
ناشناس
-
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
نتایج ارشد امسال واقعا شوکه کننده و فاجعه بود من با رتبه‌ی دورقمی نتونستم جایی قبول بشم، باید پیگیری بشه و زمان ثبت نام دانشگاه‌ها هم به تعویق بیفته.
ناشناس
United States
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
واقعا خیلی بد بود نتایج امسال. من که خیلی زحمت کشیدم و اصلا نتونستم جایی قبول شم. فک کن، با رتبه 200 صنایع هیچ جا قبول نشی
فائزه اسلامی
United States
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
زمانی این موضوع را بر پای احساساتی شدن میتوان گذاشت که مختص به گروه و یا رشته و یا شهر خاصی باشد در حالی که این اعتراض مربوط به هیچ گروه و رشته خاصی نیست و این حجم از نارضایتی و این حجم از مثال هایی که بیان گر تناقض های جدی نتایج امسال است با بهانه ی احساساتی بودن قابل توجیه نیست.
فلطمه یزدان پرست
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
ماهم واسه این مملکت تلاش میکنیم . حق مون پایمال نکنید لطفا . بی عدالتی تا چه حد
فرناز
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
تعداد کثیری از داوطلبان دانشجویان کارشناسی ارشد ۹۸ نسبت به نحوه ناعادلانه و غیر علمی پذیرش و نتایج نهایی کنکور ارشد معترض هستیم.
سمیرا
Germany
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
سلام من رتبم169شده پارسال بااین رتبه رشته محیط زیست سنندج و صومعه سرامیشد قبولشد،ناعدالتیه جای صندلی ما تودانشگاه به سهمیه ها داده بشه من دوسال زحمت کشیدم ازهمه چیم زدم براارشد،واقعا ناعدالتیه.
الهام ارجمند پور
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
سلام وقتتون به خیر
پدر من هم 44 ماه در جبهه حضور داشتن و جانباز هم شده بودند و مشمول تعریف ایثارگر میشدند اما نه کارت ایثارگری و نه جانبازی داشتند، افرادی امثال من که پدرانشون به راحتی بعد از 8 سال دفاع مقدس به زندگی ادامه دادند و از نظر سلامت مشکلی نداشتند، اصلا درست نیست از لحاظ علمی تو جایگاهی قرار بگیرند که حقشون نیست. تو شرایط کنونی کشورمون قرار گرفتن افرادی که شایستگی لازم رو از لحاظ علمی ندارن تو دانشگاهها و موقعیت های شغلی که حقشون نیست، مثل اینه که زمان جنگ تحمیلی افراد آموزش ندیده و ناکارآمد رو بفرستین رو در روی دشمن، نتیجه این نبرد قطعا شکسته!!!
Zahra
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
▫️نامه معترضین به نتیجه کنکور ارشد ۹۸خطاب به وزیر علوم

▪️اگر سهمیه به صورت مازاد بر ظرفیت محاسبه نشود،از زحمات ما برای سهمیه داران بذل و بخشش شده است.

▪️سهمیه داری که مثلا رتبه اش پانصد شده نباید روی صندلی بشیند که مربوط به رتبه دویست است
عارف
United Arab Emirates
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
باسلام. توروخدا بگین یه کاری بکنن. داریم دیوونه میشیم. زحمات یکسالمون داره به باد میره. توروخدا به خبرگزاریا اعلام کنین
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
واقعا برام سؤاله چرا ما سهمیه آزادها باید شهروند درجه دو به حساب بیایم؟اگر یکی از مسئولان محترم ی بار دلیل توضیح بدن مچکر میشم
Hora
Canada
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
ظلم مطلق است .خواهان پیگیری هستیم .با رتبه من پارسال شریف قبول شدن امسال من دانشگاه تهران ام
Milad
Bulgaria
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
واقعا چرا ما باید چوبشو بخوریم.ما یکستا تلاش کردیم این عدالت نیست.
زهره
-
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
بیچاره ها گناه دارن یک سال از همه چیز بزنی درس بخونی بعدم اینجوری شه
Zohre
-
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
الف.ما داوطلبان کنکور ارشد ۹۸ با توجه به نتایج فجیع قبولیمان و اینکه اکثرا در چند دانشگاه پایینتر از حقمان قبول و حتی برخی رتبه های برتر نیز مردود شده اند معترض به نتایج ارشد ۹۸ هستیم
ما خواهان اصلاحیه سهمیه های ۲۵درصد و ۵ درصد و استعداد درخشان به صورت مازاد بر ظرفیت های موجود در دفترچه انتخاب رشته همانند سال های گذشته هستیم و می خواهیم همه سهمیه ها امسال نیز به صورت مازاد بر ظرفیت باشد.
ب. تعویق زمان ثبت نام دانشگاه ها با توجه به هم پوشانی تعطیلات تابستانی مجلس و زمان اعلام نتایج در دهه محرم ‌ روند اعتراض و رسیدگی را خیلی کند کرده و بین اعلام نتایج تا ثبت نام در دانشگاه زمان خلیی اندکی داریم .
لطفا زمان ثبت نام در دانشگاهها رو به تعویق بیاندازید.
Zohre
-
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
الف.ما داوطلبان کنکور ارشد ۹۸ با توجه به نتایج فجیع قبولیمان و اینکه اکثرا در چند دانشگاه پایینتر از حقمان قبول و حتی برخی رتبه های برتر نیز مردود شده اند معترض به نتایج ارشد ۹۸ هستیم
ما خواهان اصلاحیه سهمیه های ۲۵درصد و ۵ درصد و استعداد درخشان به صورت مازاد بر ظرفیت های موجود در دفترچه انتخاب رشته همانند سال های گذشته هستیم و می خواهیم همه سهمیه ها امسال نیز به صورت مازاد بر ظرفیت باشد.
ب. تعویق زمان ثبت نام دانشگاه ها با توجه به هم پوشانی تعطیلات تابستانی مجلس و زمان اعلام نتایج در دهه محرم ‌ روند اعتراض و رسیدگی را خیلی کند کرده و بین اعلام نتایج تا ثبت نام در دانشگاه زمان خلیی اندکی داریم .
لطفا زمان ثبت نام در دانشگاهها رو به تعویق بیاندازید.
شیرین وهاب
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
الف. ما خواهان اصلاحیه سهمیه های ۲۵درصد و ۵ درصد و استعداد درخشان به صورت مازاد بر ظرفیت های موجود در دفترچه انتخاب رشته هستیم .
ب. تعویق فوری و ضروری زمان ثبت نام دانشگاه ها تا بعد از تشکیل اولین جلسه مجلس درباره سهمیه ها ، با توجه به هم پوشانی تعطیلات تابستانی مجلس و زمان اعلام نتایج در دهه محرم روند اعتراض و رسیدگی را خیلی کند کرده و بین اعلام نتایج تا ثبت نام در دانشگاه زمان خلیی اندکی داریم .
تقاضامندیم زمان ثبت نام در دانشگاه ها رو حدود 2 هفته ( تا اعلام نظر نهاییی مجلس درباره سهمیه ها ) به تعویق بیاندازید
عليرضا
United States
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
باسلام و احترام
امسال جالبه رتبه ٣٢ در رشته ١٣٦١ در روزانه وشبانه قبول نشده ولي جالبه رتبه ٤٨ با پنج درصد سهميه پارسال روزانه تربيت مدرس قبول شده ، بنظرتون اين عدالت هست يكسال زحمت نتيجش اين ميشه .
عليرضا
United States
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
باسلام و احترام
امسال جالبه رتبه ٣٢ در رشته ١٣٦١ در روزانه وشبانه قبول نشده ولي جالبه رتبه ٤٨ با پنج درصد سهميه پارسال روزانه تربيت مدرس قبول شده ، بنظرتون اين عدالت هست يكسال زحمت نتيجش اين ميشه .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
من رتبه ام ۱۷۰ شده و شوهرم ۶۰۰۰ دوتامون پردیس خودگردان قبول شدیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
سلام. این بی عدالتی بزرگیست و امسال تعداد زیادی از داوطلبان کنکور ارشد از حق مسلم خود محروم مانده اند و در جایگاهی که شایسته تلاش آنها بوده قرار نگرفته اند... ما خواهان اصلاح سهمیه های ایثارگران و استعداد های درخشان هستیم. لطفاً رسیدگی کنید.
زهرا
Netherlands
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
من واقعا نمیتونم درک کنم که چرا قبولی های امسال باید چند پله بدتر از سال های گذشته باشه در صورتی که ظرفیت ها تغییری نکرده. پس ظرفیت دانشگاه به کی تعلق گرفته؟
Best
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
این کاملا ناعادلانه است.
چرا باید کسی که بیشتر تلاش کرده و حقشه بره یه جای پایین تر در حالیکه طرفی که تلاش کمتری کرده جای اونو بگیره؟!
ناشناس
-
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
من با رتبه دو رقمی جایی قبول نشدم در صورتیکه نتیجه‌ی قبولی سال‌های قبل با این رتبه در این رشته متفاوت‌ بود، خواهش میکنیم این خبر رو بیشتر پوشش بدید و از خبرگزاری های دیگه هم بخواید این خبر رو کار کنن تا یه گوش مسئولین برسه برای پیگیری جدی، زحمات و عمرمون داره هدر میره....
از طرف معترضین
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
ممنون از سایت آزادی . بخصوص جناب آقای هاشمی فرد بخاطر زحمت نوشتن این مطلب عالی. مرسی
تینا شاهدی
Australia
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۱
باسلام و عرض ادب و احترام
جمعی از داوطلبان دانشجویان کارشناسی ارشد ۹۸ نسبت به نتایج نهایی کنکور ارشد معترض هستیم. با توجه به اختلاف فاحش قبولی امسال با سال های گذشته که به هیچ عنوان با کمبود ظرفیت ها این اختلاف زیاد قابل توجیه نمی باشد و اکثریت داوطلبان معترض هستند که حقشان پایمال شده است و طبق گفته دکتر خدایی، رییس محترم سازمان سنجش، این اختلاف نتیجه قوانین تصویب شده است و با اعمال این قوانین در سال های آینده نیز این روند ادامه خواهد یافت

علی
United States
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۱
سلام و احترام
الف.ما خواهان اصلاحیه سهمیه های ۲۵درصد و ۵ درصد و استعداد درخشان به صورت مازاد بر ظرفیت های موجود در دفترچه انتخاب رشته هستیم .
ب. تعویق فوری و ضروری زمان ثبت نام دانشگاه ها تا بعد از تشکیل اولین جلسه مجلس درباره سهمیه ها ، با توجه به هم پوشانی تعطیلات تابستانی مجلس و زمان اعلام نتایج در دهه محرم روند اعتراض و رسیدگی را خیلی کند کرده و بین اعلام نتایج تا ثبت نام در دانشگاه زمان خلیی اندکی داریم .
تقاضمندیم زمان ثبت نام در دانشگاه ها رو حدود 2 هفته ( تا اعلام نظر نهاییی مجلس درباره سهمیه ها ) به تعويق بياندازيد
mahsa
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۱
سلام.
چطور می کنه که قریب به ۱۰۰۰۰دانشجو به نتایج ارشد اعتراض کرده باشند ولی این خبر رسانه ای نشده و فقط در چند سایت محدود در موردش بحث شده.
من چطور می تونم پیگیر این اعتراضات باشم و بدونم تت چه مرحله پیش رفته؟
آرش
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
سلام با رتبه ۸۴۶ مکانیک طراحی کاربردی مردود شدم جایی میخواستم نیاوردم درصورتی که سال پیش تا۱۲۸۰گرفته بودن همین گرایش !!!!
.....
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
جالبه امسال با رتبه ۱۲ دانشگاه سطح پایین در اواویت اول باشه ولی قبول نشی،در عوض دانشگاه سطح بالاتر در اولویت دوم قبول بشی....
یاد منصور خواننده افتادم که میگفت،مگه میشه مگه داریم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: