* مشروح جلسه رسیدگی به پرونده مدیران پیشین بانک سرمایه
پ
کد خبر : ۱۱۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹ -08 September 2019
سی‌ودومین جلسه رسیدگی به پرونده مدیران پیشین بانک سرمایه دقایقی پیش در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی و به ریاست قاضی اسدالله مسعودی مقام برگزار شد.
سی‌ودومین جلسه رسیدگی به پرونده مدیران پیشین بانک سرمایه دقایقی پیش در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی و به ریاست قاضی اسدالله مسعودی مقام برگزار شد.

به گزارش «آزادی»، قاضی مسعودی مقام با فرا خواندن یکی از متهمین به نام پرویز احمدی برای اظهار دفاعیات خود، اتهامات وی را مشارکت در اخلال عمده نظم اقتصادی، مشارکت در ۱۰ فقره خیانت در امانت به ۶ هزار و ۲۳۷ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان بیان کرد.

متهم در دفاع از خود گفت: حضور من در بانک برمبنای خیانت نبوده و علی رغم مخالفت‌های آقای سیف، رئیس بانک وزیر آموزش و پرورش مرا برای خدمت انتخاب کرد.

وی افزود: من پیشتر هم سابقه خدمت به دانشگاهیان و همچنین معاونت آموزش و پرورش را داشتم اتفاقاً در زمان معاونتم بانک سرمایه را راه اندازی کردیم.

این متهم با بیان اینکه کرامت مشتری یا نوبت دهی یادگار خدمت بنده است، گفت: برخی حضور من در بانک رفاه را به بانک سرمایه وصل می‌کنند و در افکار عمومی این گونه جا افتاده است که من در بانک رفاه نیز ز. این کار‌ها را انجام دادم و اکنون در بانک سرمایه نیز این اتفاق افتاده است

وی افزود: من پنج ماه و نیم بیشتر در بانک سرمایه نبوده‌ام که ۳ ماه ان سرپرست بودم چگونه می‌شود با این مقدار عملکرد من را ارزیابی کرد؟!

وی اضافه کرد: وظیفه اصلی من ریاست هیئت مدیره بود و اتفاقاً چندین مورد از نامه‌های من وجود دارد که به دادگاه ارائه شده است که در آن‌ها به طور پیوسته تذکر داده‌ام.

وی با اشاره به دریافتی‌هایی که از این بانک داشت گفت: سه تا هفده میلیون تومان چند ۴، ۵ میلیون تومان به عنوان حق و جلسه و بعد بیست میلیون تومان نیز به عنوان پاداش سالانه دادند و این مبالغ ۱۰۰ میلیون تومانی که گفته می‌شود درست نیست.

وی با بیان اینکه در ۲۴ اقدام به جلوگیری از تخلف پرداختند، گفت: چندین جلوگیری از اخراج بوده و ۲۲ مورد هم کار‌های تحولی در بانک انجام داده ام که پیشتر نماینده دادستان به آن اشاره کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه چند معاونت را در بانک حذف کرده است، اضافه کرد: بانکی که کلاً ۱۰۰ کارمند دارد نیازی به نیازی به معاونت نداشته، اما آن‌ها می‌خواستند که نیرو‌های خودشان را بگذارند آیا در این پنج و نیم ماه کاری بوده که می‌توانستم و نکرده‌ام؟!

وی یادآور شد: آقای نری ماهی که روحانی هستند و قبلاً دبیر انجمن موسیقی ایران بوده اند، چون آشنایی قبلی با هم داشتیم بعد از این که بانک سرمایه رفتم گفتند که او می‌خواهد برای دیدن من با سبد گل بیاید، اما گفتم تا ایشان بدهی‌های شان را پرداخت نکرده اند نیایند.

متهم گفت: اهرم‌های نظارتی زیادی از جمله اداره نظارت بر بانک‌ها و حراست وجود دارد، اما این اهرم‌های نظارتی حتی ۱ گزارش ارسال نکردند که من بخواهم به آن توجه نکرده باشم.

وی افزود: من نفر چهارم بودم و امضای من تاثیری در مسائل نداشت می‌توانستم که امضا نکنم، اما برای اصلاح رفته بودم، همچنین ۷۰ درصد اعتبار‌ها درسته کمیته اعتبارات داده می‌شود و تعداد کمی از از موارد مهم به هیئت مدیره می‌آمد.

وی با بیان اینکه فساد‌های شناسایی شده بسیار تکان دهنده است، گفت: این فساد‌ها نمی‌تواند کار یک نفر باشد.

احمدی گفت: زمانی راننده مرا رساند و گفت که در سایت اعلام شده که شما برکنار شده اید و به راننده هم گفته بودند که از فردا دنبال من نیاید گفت: بنده ۲۹ مهرماه آقای بیرانوند را کنار گذاشته بعد از اخراج ایشان در بخش اعتبارات دیگر مشکلی نداشتیم.

این متهم اظهار داشت: ۱۲ مورد برای من در بانک موارد اتهام صادر شده است که از این میزان متوسط دو مورد آن اصلاً در زمان من نبوده است. دو مورد دیگر مربوط به آقای حیدر آبادی و ۳ مورد هم آقای ضیائی است.

وی بیان داشت: سه مورد سه مورد از آن ۱۲ مورد پایداری اعتبار اعتبار بوده که اعتبار‌های سال قبل سررسید شده و بانک‌ها برای آن‌ها یک سال مهلت پرداخت ساده می‌کند ۱ مورد به من مربوط نبوده و فقط یک مورد به مبلغ ۲۹ میلیارد تومان به من مربوط است.
منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: