* مفاسد اقتصادی به دلیل ضعف سازمان‌های نظارتی است
پ
کد خبر : ۱۰۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱ -05 September 2019
مشاور معاون اول قوه قضائیه گفت: شکل‌گیری بسیاری از مفاسد و اختلاس‌ها ناشی از وجود خلأها، ایراد‌های دستگاه‌های انتقالی، بانک‌ها و عدم فعالیت سازمان‌های نظارتی است.
به گزارش«آزادی» حسین ذبحی، مشاور معاون اول قوه قضائیه، ظهر امروز در اختتامیه هفتمین اجلاسیه حقوقی و قضایی کشور در مجتمع فرهنگی آفتاب ولایت، اظهار کرد: اندیشه و ایدئولوژی بسیجی، امروزه از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی با طرح این سؤال که چطور می‌توان سیاست‌های راهبردی، اساسی و اجرایی جدید قوه قضائیه را با نگاه بسیجی تطبیق داد، افزود: طرح تحول که مبتنی بر تغییر در قوه قضائیه است، از یک سو دارای اهمیت و رویکرد ارزشی و از سوی دیگر فسادستیزی و اصلاح دستگاه‌ها در درون و بیرون است که باید برنامه‌ریزی‌های خوبی برای آن‌ها انجام شود.

مشاور معاون اول قوه قضائیه با اشاره به حرکت امیدبخش ریاست قوه قضائیه در مبارزه با اختلاس و فساد، ابراز کرد: متأسفانه در سال‌های اخیر، شاهد بی‌پروایی و بی‌بند و باری در حیف بیت‌المال و چپاول آن هستیم.

وی با تأکید بر اینکه باید در زمینه فساد، آسیب شناسی ویژه‌ای شود، ادامه داد: باید پرونده‌های فساد مورد بازبینی قرار گیرد تا بتوان جلوی راه‌های سوء استفاده مجدد از آن گرفته شود، امروزه نوعی از فرار قانون و بی‌پروایی در حرام‌خواری و استفاده بی‌مورد از بیت‌المال در همه عرصه‌های کشور مشاهده می‌شود.

مشاور معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه یکی از سیاست‌های داخلی و بیرونی دشمن در عرصه مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران، ایجاد تورم، نارضایتی و تغییر نرخ ارز است، گفت: در روند برخورد با قاچاقچیان ارز، وقتی خبر اعدام سلطان سکه اعلام شد و همگان برخورد قاطع دستگاه قضا را در برخورد با مجرمین مشاهده کردند، فروشندگان ارز به خیابان‌ها آمدند و ارز را با قیمت‌های بسیار پایین وارد بازار کردند.

ذبحی با اشاره به اینکه شکل‌گیری بسیاری از مفاسد و اختلاس‌ها ناشی از وجود خلأها، ایراد‌های دستگاه‌های انتقالی، بانک‌ها و عدم فعالیت سازمان‌های نظارتی است، عنوان کرد: باید از این ظرفیت بزرگ بسیج و نیرو‌های ارزشی استفاده کنیم. این حق مردم است که از مدیران خود انتظار پاسخگویی داشته باشند.

وی با بیان اینکه مدیران قوه قضائیه نیز همانند رئیس خود باید پاسخگوی مردم باشند، اظهار کرد: می‌توان دانشگاه دینی داشته باشیم که بسیاری از سؤالات دانش‌آموختگان خود را از ابتدایی‌ترین مسایل دینی و اعتقادی و… پاسخ دهد تا بتوانیم انسان‌های ارزشی و بسیجی را تحویل جامعه بدهیم.
منبع: مهر
برچسب ها: آزادی ، مفاسد ، ضغف ، نظارت
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: