* سفر وزیر دفاع آمریکا به انگلیس برای توسعه همکاری‌
پ
کد خبر : ۱۰۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۶ -04 September 2019
وزیر دفاع آمریکا قصد دارد برای رایزنی با مقام‌های ارشد انگلیس جمعه عازم پایتخت این کشور شود.
به گزارش«آزادی» ، وزیر دفاع آمریکا قصد دارد برای رایزنی با مقامات ارشد انگلیسی جمعه به لندن، پایتخت انگلیس سفر کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» «وودی جانسون» سفیر آمریکا در لندن در این زمینه گفت: «مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا روز جمعه برای دیدار با مقامات ارشد انگلیس، به لندن سفر می‌کند.»

سفیر آمریکا در انگلیس در ادامه اظهار داشت: «هیچ مشارکت نظامی دیگری در جهان به اندازه همکاری ایالات متحده و انگلیس در زمینه دفاعی به هم نزدیک نیست.»

وزیر دفاع آمریکا در حالی قرار است راهی انگلیس شود که بمب افکن‌های راهبردی آمریکا اینک در این کشور مستقر هستند. بعد از استقرار سه فروند بمب افکن «بی- ۲ اسپریت» نیروی هوایی آمریکا با قابلیت حمل بمب اتمی در یک پایگاه هوایی در انگلیس، یک مقام نظامی آمریکا این تحرک نظامی را پیامی به دشمنان آمریکا و ناتو توصیف کرد. (جزئیات بیشتر)

آنطور که رسانه‌های انگلیسی گزارش کرده اند این بمب‌افکن‌ها قصد انجام تمرین‌های مشترک با جنگنده‌های انگلیسی و مرور برنامه‌های تاکتیکی را دارند.

آمریکا، نیروی هوایی انگلیس را به جنگنده‌های نسل پنجم «اف-۳۵ بی» نیز مجهز کرده است. انگلیس نیز تنها کشور اروپایی است که تا این لحظه به ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس پیوسته است.

رسانه‌های انگلیس روز گذشته از احتمال اعزام پهپاد‌های این کشور به منطقه خلیج فارس به منظور کمک به ماموریت «حفاظت از نفتکش‌ها در تنگه هرمز» خبر دادند.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: