* شورش سالوینی شکست خورد
پ
کد خبر : ۱۰۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹ -04 September 2019
پس از آن‌که حزب لیگ ایتالیا خروج از دولت ائتلافی را اعلام کرد، نخست‌وزیر این کشور توانست با تشکیل ائتلافی جدید، از انحلال دولت جلوگیری کند.
به گزارش«آزادی» ، «جوزپه کنته» نخست‌وزیر ایتالیا توانست با ایجاد ائتلافی جدید، از فروپاشی دولت و قدرت گرفتن راست‌گرایان افراطی جلوگیری کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، کنته روز چهارشنبه از کابینه جدید دولت خود که از حزب «جنبش ۵ ستاره» و حزب چپ‌گرای «دموکراتیک» تشکیل خواهد شد رونمایی می‌کند.

پیش‌تر دولت ایتالیا از ائتلاف میان حزب «لیگ» و حزب «جنبش ۵ ستاره» تشکیل شده بود. اختلاف میان «متئو سالوینی» رهبر راست‌گرای افراطی حزب لیگ و «لوئیجی دی مایو» رهبر میانه روی حزب جنبش ۵ ستاره موجب خروج حزب لیگ از ائتلاف و مواجه دولت با فروپاشی شد.

قصد سالوینی از خارج کردن حزبش از دولت ائتلافی، انحلال آن و برگزاری انتخاباتی زودهنگام بود که پیش‌بینی می‌شد بتواند در آن با کسب اکثریت آرا نخست‌وزیر شود.

در صورتی که «سرجیو ماتارلا» رئیس‌جمهور ایتالیا با تشکیل این دولت ائتلافی جدید موافقت کند، گام بعدی، دریافت رأی اعتماد پارلمان خواهد بود.

دو حزب تشکیل دهنده دولت ائتلافی جدید، سه‌شنبه شب بر روی چارچوب‌های اقتصادی، سیاسی و نحوه تعامل با اتحادیه اروپا به توافق رسیدند.

گفته می‌شود دی مایو که در دولت قبلی معاون نخست‌وزیر و وزیر صنعت و امور کارگری بود، در دولت
آینده به وزارت امور خارجه منصوب شود.

«پائولو جنتیلونی» رهبر حزب دموکرات ایتالیا و نخست‌وزیر سابق این کشور نیز احتمالاً به‌عنوان کمیسیونر اتحادیه اروپا مشغول به کار شود.

کنته در حالی از دولت ائتلافی خود رونمایی کرد که پیشتر درپی کارشکنی‌های سالوینی خواستار استعفا شده بود.
منبع: فارس
برچسب ها: آزادی ، شورش ، سالوینی ، شکست
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: